Nachtvoeding tijdens opvolgmelk (nr. 2)

<p>Hi allemaal,</p><p>Volgende week gaan we over op opvolgmelk nr. 2. Mijn zoontje is dan 6 maanden. Hij krijgt nog steeds 1 nachtvoeding. Van de volledige zuigelingenvoeding (nr.1) mag een baby maximaal 1 liter per 24 uur. Hij krijgt daar nu 5x 180+6 van. </p><p>Als we overgaan op opvolgmelk, dan mag hij daar maar 800 ml van heb ik gelezen. Het liefst ga ik daarom terug naar 4 flessen, waarvan 1tje snachts. Het ' lastige' hiervan is, is dat ik de nachtvoeding eigenlijk als ' extra' wil geven, in de hoop dat hij uiteindelijk deze niet meer nodig heeft. Maar dat zou betekenen dat ik overdag maar 3x 180+6 zou kunnen geven. Daardoor zou het kunnen zijn dat hij nog een flinke tijd voor de nachtvoeding blijft komen aangezien hij overdag maar 3 flessen krijgt.</p><p>Hoe doen jullie dat? </p><p>P.s. hij hoeft uiteraard niet van de nachtvoeding af van mij zolang hij daar nog niet klaar voor is. </p><p>Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. </p><p> </p><p>Alvast bedankt!</p>

Hey
mijn zoon is nu 7 maanden en krijgt 5 flessen nog laatste fles is om 10 uur Savonds maar hij drinkt niet 200 per fles leeg zit vaak totaal rond 850 a890 op een dag en fruit krijgt die een beetje tussendoor  als die wilt en groente eet die niet krijg ik er niet in  vind het niet lkkr dus hij doet het eigenlijk alleen met de fles wat ik wel doe is wat diksap in zijn melk doen krijgt die alsnog voldoende fruit binnen ieder kind is anders ik zou als jou proberen ook Savonds laatste fles om 10 uur te geven werkt hier goed hij slaapt door tot volgende ochtend 7 uur en hij mag wel wat meer flessenvoedong hoor ligt eraan als die daar behoefte aan heeft dan gewoon doen 

Wij zijn met 6 maand begonnen meneer een bordje pap te geven. Smiddags krijgt hij zijn warme groentehap. Vanaf het moment dat we begonnen zijn met de pap om 18u en rond 19.30-20u nog een klein flesje van 120ml, sliep hij snachts door en kwam niet meer voor de nachtvoeding. 
Ons schema is;
6u 150ml fles
9u 150ml fles
12u warme groentehap en water
15u fruithapje met 150ml fles (gaat niet altijd op)
18u bordje pap met water
19.30-20u 120ml flesje en naar bed.
Wellicht heb je hier wat aan :) hij is een goede eter, nog nooit iets van de hapjes laten staan. 

Hoi wij hadden precies dit probleem en ik zat toen ook te worstelen met die 800 maximaal. En we deden dit schema
7uur pap met 180+6
10u fruit
11.30u fles 180+6 en broodje
15u fles 120+4 en beetje groente of fruit
18u fles 180+6 en avond eten
Nachtvoedingen 60+2
Zodat hij in de nacht ook weinig kreeg en niet gewend raakte aan grote hoeveelheden in de nacht drinken.
Hopelijk heb je hier wat aan..nu bij 7.5 maand komt hij niet meer snachts.

Uhh, mijn oudste dochter had tot 9 maanden ook geregeld nog een nachtvoeding nodig. Ik hield altijd de max aan van 1 liter per dag ongeveer, ook na 6 maanden. Wel probeerde ik s nachts een kleiner flesje te geven, 90cc ipv 180cc. Ze heeft echt wel op sommige dagen wat teveel voeding binnen gekregen, maar daar heeft ze niks aan overgehouden hoor.
Al die tips van een late fles geven of pap ofzo zijn heel leuk, maar het betekent niet dat je kindje dan ineens doorslaapt. Sommige kindjes doen dit, anderen niet is mijn ervaring. Doe je weinig aan.  Doorslapen kun je niet afdwingen met een late fles of pap/vaste voeding. 
Mijn jongste dochter is ook volgende week 6 maanden. We maken de nr 1 voeding nog even op, heb nog wat staan en het overstappen hoeft ook niet perse op de dag dat ze 6 maanden wordt...
Ze heeft extreme reflux en we zijn al maanden aan het knoeien met haar voeding. Sinds 2 weken eindelijk voeding via de kinderarts gekregen en ze drinkt sinds maanden weer 'normaal' (7, soms 8×150cc) Vaste voeding lukt nog amper, alleen een paar hapjes fruit gaat aardig. Dus ze leeft echt nog op haar flessen en ik ga zeker nog niet beginnen aan pap enzo. Ze krijgt in de nacht ook nog 1 of 2 voedingen. Ik heb me hier volledig bij neergelegd. Het is even niet anders. Ze drinkt nu 1 liter per dag ongeveer en dat zal met nummer 2 nog net zo zijn. Ik geef het gewoon, doe er niet moeilijk om. Het wordt vanzelf minder in de loop van de weken is mijn ervaring!

Terug
Bovenaan