Nachtvoeding weer terug

<p>Hoihoi!</p><p>Mijn zoontje van 4 maanden sliep een lange tijd de nachten van 19:00 tot 7:30, en dan maakte ik hem rond 22:00 wakker voor de laatste voeding.</p><p>Sinds vorige week wil hij om 18:30 de nacht in, krijgt hij om 21:30 de voeding alleen komt om +/- 3:00 alweer.</p><p>Hij is helemaal overstuur en alleen een fles is wat hij wil. Hier doe ik niet te moeilijk over, ik ga niet 10 keer heen en weer lopen want tja ik wil ook slapen haha!</p><p>Daarna is hij alweer om half 6 wakker en heb ik spenendienst.</p><p>Nu vroeg ik mij af, moet ik hem om +/- 22:00 maar gewoon goed wakker maken? Dat ik hem een uur wakker houd? Of kan ik het beter "vasthouden" dat de nacht om +/- 19;00 begint?</p><p>Ik heb namelijk dagen van 7:00 tot 18:00 en de gebroken nachten knallen erin. Misschien lijk ik wel een ontzettende aansteller maar ik ben gewoon een slaper.</p>

Ik zou hem sowieso niet wakker houden wat je zegt, ik zou eerder die avondvoeding van 2200 laten vallen en zelf eerder op bed gaan, die kleine gaat de nachtvoeding zelf wel weer een keer overslaan

Hier laten we hem slapen. Tussen 19/20u gaat hij de nacht in. De ene keer komt hij dan om 1uur en de andere keer pas om 4uur. Dat verschilt heel erg. Daarna pas ‘s morgens weer. Als hij voor 7uur wakker wordt en dan nemen we hem nog even bij ons in bed en slaapt hij verder tot 8/half 9. 

Het is heel normaal dat de nachtvoeding weer terug komt. Mijn ervaring is (en dat lees ik hier ook overal) dat de meeste kindjes een poosje doorslapen, ouders blij :) Maar een paar weken later toch weer niet. Dat ze eenmaal doorslapen is echt geen garantie dat ze dat altijd blijven doen!! 
Mijn dochter sliep met 8 weken ook door. Een paar weken later toch niet meer, en tot ze een maand of 7 was, heeft ze nog geregeld een nachtvoeding nodig gehad. 
Ik zou je kindje s avonds gewoon laten slapen, dan s nachts gauw een flesje erin en binnen 10 minuten lig je zelf weer in je bed! Ik ging altijd 2x een speentje geven, bleef ze dan huilen dan gaf ik een fles. Ik gaf die fles gewoon terwijl mn dochter in haar bed lag, ik haalde haar er echt niet uit s nachts! En grote kans dat hij daarna weer lekker een paar uur slaapt op die voeding en niet om 5:30 wakker is. 
Mijn dochter is nu 17 maanden en nog steeds moet ik er soms uit s nachts. Speen kwijt, mama kwijt, enge droom.. gebroken nachten horen er echt een beetje bij. Belangrijkste is dat je de oplossing zoekt zodat je zelf weer het snelst in je bed ligt.. dan maar een voeding extra! Ik gaf s nachts niet altijd een hele volle fles, vaak was 90cc ofzo ook wel voldoende. Oom zodat ze niet eraan wennen om steeds met een supervolle buik weer te gaan slapen. 
T is vervelend, weet ik. Ik baalde vanochtend ook toen ze om 5.30 echt klaarwakker was..  en ik werk ook lange dagen en ben nu 19 weken zwanger.. maarja, niks aan te doen!

Onze zoon deed dit ook rond 3 maanden. Ik heb toen de laatste fles om 22.30 uur (iom CB) opgehoogd. Toen sliep hij weer door. Als hij nu 's nachts wakker wordt, is er iets (koorts, honger als ie de dag ervoor niet goed gedronken heeft, volle luier) 

Welkom bij de 4 maanden slaapregressie ? hier was het een week lang elke 45 minuten wakker worden voor een speen en een tweede week opeens weer een late avond en een of meerdere nachtvoedingen, sliep ervoor van 19 tot 7 zonder voedingen. 
Wij zijn  niets anders gaan doen, wetende dat het een fase is, behalve dan geven wat hij nodig had op dat moment. Zo plots als het kwam ging het ook weer weg en hij slaapt nu weer prima!

Terug
Bovenaan