Nachtvoeding

Hoihoi,

Ervaringen gezocht voor nachtvoedingen baby. Mijn dochter is 2 maanden. Wij gafen voor de nacht 00:00 een grotere fles van 180ml en deze herhaalde wij om 05:00 wanneer ze zich melde. Nou begint ze steeds eerder te komen en ophogen heeft geen effect ze komt nu na een fles van 200ml al na 3 uur. Hoe krijg ik deze voeding eraf ik merk namelijk dat ze nu eerder een gewoonte maakt van om de 3 uur een flessen willen en de hoeveelheid dus eigk niet zoveel uitmaakt. Hoe kan ik dit het beste aanpakken ik was namelijk best blij met de 4 uur tussenpozen overdag en 5 uur tussenpozen snachts. Ze zit al echt over de max voeding nou geef ik op verzoek maar ik merk dat ze nu terug gaat geven bij meer dus doe ik dit zeker niet. Ze is overigens echt ontroostbaar als ze niet krijgt dus het is wel echt een fles die ze wilt.

Er zijn gewoon periodes dat ze wat meer nodig hebben. Lastig ja. Maar behoort van tijdelijke aard te zijn.

Je dochter heeft niet alleen honger, ook behoefte aan nabijheid en misschien wel zuigbehoefte.  Op zo'n jonge leeftijd is meerdere keren wakker worden snachts doodnormaal en ook goed, omdat de baby zo checkt of het nog veilig is en omdat ze nou eenmaal graag bij je zijn. Ik vind 180 erg veel voor zo'n klein maagje. Probeer te verdelen en leg je erbij neer dat ze snachts ook komt. Voeding is niet alleen voeding voor zo'n kleintje. Ook huid contact en troost....

Het is al eerder gezegd, maar ik vind 180 inderdaad ook erg veel.. en als je kleine maar 2 nachtvoedingen krijgt, mag je echt al heel blij zijn! Het is niet meer dan normaal als ze vaker om een flesje vragen snachts.. en zoals al eerder benoemd is.. ze hebben zuigbehoefte, behoefte aan contact, of ze gaan door een ontwikkelingen waardoor alles weer even anders lijkt te gaan. 
Onze kleine is nu bijna een jaar en ik moet heel eerlijk zeggen.. ik heb er nooit wat van begrepen. De ene week denk je een lekker ritme te hebben, de week erna is het weer compleet anders.. 
Succes xx

Terug
Bovenaan