nachtvoeding

hallo lezers

Mijn zoon van 3,5 mnd komt s'nachts trouw na 4 uur slapen voor een voeding[fles] hij krijgt nutrilon forte 200ml
5 keer en rond 4uur s'nachts voor z'n 6 fles waarin ik dan 90ml aangevuld met afgek. gek.water geeft. Naar mijn idee heeft hij ook echt honger want het valt in een hollebuik! Maar volgens het c.b is dit een gewening en moeten we proberen af te bouwen [zou niets liever willen]. Rijstebloem werd geadviseerd, maar daar heeft hij last van gekregen dus dat moet ik nu op de dag gaan proberen. Heeft iemand met dit probleempje ervaring of tips????
Ook in het afbouwen van de 6 de fles

alvast bedankt groetjes
 
Hoi Yvonne, ik denk dat je zelf de nachtfles moet afbouwen. ik gaf mijn dochter bijv een paar dagen om 3.00uur de fles en dan weer een paar dagen om 2.45uur en zo tot zijn je aan de avondfles ben. Het is moeilijk om de nachtfles in 1 keer laten te vervallen.een beetje pap in de avondfles slapen ze ook wat langer op.

Groetjes suzanne
 
Hoi
Yvonne,

Ze zeggen inderdaad dat je vanaf 3 maanden niet teveel eten meer 's nachts moet geven, anders is het bijna niet meer af te leren. Mijn zoontje krijgt ook nog steeds 5 flessen overdag en wordt iedere nacht tussen 3 en 4 wakker. Ik geef hem nu dan vaak zijn speentje of wat (venkel)thee en dan komt hij dan pas weer om een uur of 6. Maar dan heeft hij ook echt mega honger. Tja het is moeilijk hoor dat afbouwen, helemaal als dat maagje echt helemaal leeg is. Troost je, ik ken genoeg mensen die hun baby tot 4 of 5 maanden gewoon altijd 's nachts eten hebben gegeven en dat de baby van de een op andere dag de nachtvoeding oversloeg.

succes!
 
Weet je wat ik dus ook zo vermoeiend hij krijgt z'n papfles rond 23.30 of eerder als hij wakker wordt, maar rond 3uur is hij dan weer wakker dus een speen, maar dat gaat maar even goed dus dan een halfe fles, maar de ellende is dan dat hij na 2uur zich weer meld want ja dan is het alweer verteerd terwijl hij al voeding voor hongerige baby's krijgt. Ik vind het moeilijk hoor s'nachts wat te doen en frustrerend dat hij geen minuut langer weg blijft op de papfles. Ach en verder is het echt een schat en een heerlijk ventje als z'n maag maar gevuld is.
 
Terug
Bovenaan