nachtvoeding

Mijn dochter is ± 12 weken en slaapt nog niet door. Om 23.00 uur krijgt ze haar laatste voeding, maar komt iedere nacht 4 uur later om 3.00 uur.
Wie heeft er tips over de voeding, zodat zij en wij een nacht kunnen doorslapen (we hebben ook nog een dochter van drie jaar, die overdag veel energie vraagt!).
 
Hallo Tasja
Gefeliciteert met je lieve dochter,ik heb ook een baby van 11 weken hij komt s'nachts 2'3 keer drinken ik heb van alles geprobeerd (troosten,speen,rondlopen enzo...)maar niets hielp en hij raakte van streek en dan werd iedreen wakker dus dacht ik dan gewoon voeden.IK heb ergens gelezen dat de hersenen van de baby's s'nachts groeien misschien daarom hebben sommige baby's wat extra voeding nodig.Nou in iedere geval suc6
Groetjes Susan
 
Ik geef nog altijd borstvoeding, maar ik hoor wel eens dat ze 's avonds extra voeding geven ( verdikken). Bij mij hielp het om om 4 uur haar speen te geven, dan sliep ze nog 2 uur door. Na een week sliep ze de hele nacht door.
 
Heb je de voeding voor de hongerige baby al eens geprobeerd?? Heb ik bij mijn dochter (van nu bijna 20 weken) ook gedaan al vanaf ongeveer de vierde week. Gaat prima, ze krijgt zelfs nu bij de eerste en laatste fles rijstebloem.
Succes!!
 
Hallo Tasja,

Ik weet wat je geeft Borst of flesvoeding. Als je flessenvoeding geeft kun je het inderdaad prima indikken met rijstebloem. Let wel op want de ontlasting wordt er wel hard van, dus ongeveer 10 ml extra water toevoegen. Als je borstvoeding geeft kun je bij de laatste voeding met een theelepeltje een verdikker toevoegen, welke je hiervoor het beste kunt gebruiken moet je ff aan het CB vragen of ff zoeken bij de borstvoedingspagina. Veel suc5 groetjes Mirela
 
Een zoon ben ik rijker......een enorm bezit en bepaalde dingen neem je dan voor lief.
Hij is nu 19 weken en komt keurig ieder 2 a 2 en een half uur.
Ook de nachten.............
Jij hebt een kindje veel jonger en komt minder.......wat een heerlijkheid !!Geniet ervan t kan ook anders !!!
 
Vannacht heeft mijn dochter voor het eerst geslapen van 24.00 uur tot vanmorgen 7.30 uur, een zaligheid. Ik heb er eigenlijk niets speciaals voor gedaan, behalve bij de voeding van 24.00 uur iets meer gegeven (flesvoeding, dit was ik vergeten te zeggen). Nog even afwachten hoe het aankomende nacht zal gaan, maar het begin is er! Bedankt voor jullie reacties.
 
Coby, ik ben het met je eens! Als een kindje nu eenmaal behoefte heeft aan een nachtvoeding, wat is dan het probleem?

Mijn eerste dochter (een jaar bv gegeven) sliep pas door nadat ze een jaar was.
Mijn 2de dochter van 6 maanden krijgt ook bv, en drinkt ook elke 3 uur... en ook in de nachten.

Ik heb geen ervaring met fv maar met bv moet je soms misschien maar accepteren dat sommige baby's liever een ander drink ritme hebben.

Dit is niet persoonlijk maar een algeme opmerking hoor. Soms wordt er zoveel aandacht aan "het doorslapen" besteed, terwijl er genoeg kinderen nu eenmaal andere behoeften hebben.

Als je het dan accepteerd is het best te doen, en je went eraan ;-)
 
Terug
Bovenaan