nachtvoeding

Hallo allemaal,

We hebben een zoon van vandaag precies 6 weken.
Zijn laatste flesje krijgt hij zo rond 11 uur 's avonds.
's Nachts komt hij dan meestal nog een keer om een uur of 3 - half 4.
Het flesje van 11 uur 's avonds drinkt hij nooit helemaal leeg (135cc). Het lijkt wel of hij dan om die tijd te moe is om alles op te drinken.
Zoals de meesten van jullie willen we graag proberen of hij de nachten door kan slapen.
Wie heeft er nog tips om dit voor elkaar te krijgen? Te realiseren.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes van een hele gelukkige en trotse mama.
 
Dat kun je niet afleren. Je kind komt omdat hij die nachtvoeding gewoon nodig heeft. Het is dan beter om de late avondfles eerder te geven en dan zelf op tijd naar bed gaan. Als je geluk hebt gaat je kind over een week of 4 nachten doorslapen, al zal er dan nog regelmatig een nacht kunnen zijn waarop hij niet doorslaapt.
 
Hoi Missy.

Ik heb een zoon die precies even oud is (van 31 jan). Ook wij geven rond 11 uur de laatste fles. Soms red hij het dan tot half 6, maar soms meld hij zich ook al eerder. Wij geven niet altijd toe en geven dan niet gelijk de fles. Ik ben van mening dat je best een beetje streng mag zijn, daar heb je later je gemak van.
Wel geven we hem al 150cc. En ik geef hem een schone luier voordat ik de fles geef, daar word hij goed wakker van.

Succes ermee, groeten kiki
 
Ook wij zijn flink aan het puzzelen geweest. Onze zoon is vandaag precies 5 weken en slaapt sinds drie nachten door. Wij geven hem de laatste fles tussen 11 en 12. Als hij honger heeft komt hij evengoed wel 's nachts. dat is niet anders. ik heb wel vernomen dat de meeste baby's tussen de 8 en 13 weken door gaan slapen, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Succes
 
Hoi Missy,

6 weken is al best vroeg om door te slapen. Maar het kan, mijn dochters waren ook zo vroeg. Mijn jongste dochter is nu 3 maanden. Zij had hetzelfde, dronk de laatste fles niet leeg en kwam 's nachts. Ik heb toen geprobeerd haar te troosten zonder de fles te geven en ze viel prompt na 5 minuten in slaap en sliep door tot ongeveer 6 uur. Let wel: ze kreeg overdag al minimaal 165cc. Zorg er dus wel voor dat ze gedurende de dag genoeg binnenkrijgen. Ook het nacht flesje afbouwen, dus steeds kleiner maken, wil wel eens helpen. Maar hou in je achterhoofd dat baby die met 5 maanden nog nachtvoeding nodig hebben geen uitzondering zijn.
Groeten Nanette
 
Terug
Bovenaan