nachtvoeding

Hallo,
ik geef mijn dochter bv. Ze is bijna 9 weken oud en zit op 7 voedingen per dag. Het gaat heel erg goed. Voor ik naar bed ga (rond half 11) geef ik haar de zevende voeding (zonder dat ze erom vraagt). Dan wordt ze meestal rond 4 uur in de nacht weer wakker en dan maakt mijn man een afgekolft flesje warm voor haar. Soms, als hij weer boven komt, slaapt ons meisje weer. Als we dan niet voeden, dan moeten we de melk wegooien (wat ik echt heel zonde vind, want mijn afgekolfde melk is als goud voor mij) en daarbij het risico lopen dat ze een half uur later alsnog wil drinken. Wat zouden jullie? De voeding alsnog geven, of wachten tot ze weer wakker wordt en dat ik dan de borst geef en dat we de melk weggooien? Of hebben jullie een andere tip?
Vera.
 
ik zou niet meteen voeding geven om 4 uur, zoals je zel al zegt valt ze weer in slaap, ik heb die periode ook gehad, wacht gewoon even 10 minuten, als ze echt honger heeft merk je het wel aan haar.

gr sandra
 
Ik zou de voeding ook gewoon geven. Misschien dat je anders het flesje om half 11 geeft en zodra ze s nachts wakker word haar aanlegt. Dan hoeft ze niet zo lang te wachten tot hij warm is. Ik weet niet of het een optie is het is maar een ideetje.

Als ze toch s nachts haar fles krijgt zou ik haar of die slapend geven of haar wakker maken. Zeker niet weggoeien dat is zo zonde.

groetjes joyce maam van Mara 7 maanden bv
 
Ja, probeer het slapend. De eerste keer denk je misschien dat dat niet kan maar ik heb het ook gewoon eens geprobeerd omdat ik vond dat Toon (9-2-2004) wel erg lang sliep en hij begon gewoon te zuigen toen ik mijn borst aanbood (en dat zal voor het flesje afgekolfde melk net zo zijn). Is een erg leuke ervaring, slapend voeden!
 
ik zou gewoon voeden om 4 uur. Misschien kun je beter de borst geven, misschien wil ze maar een klein beetje en dan lig je weer heel snel in bed.

mijn zoontje is 4 maanden en ik voed nog steed ,s nachts om 3 uur en ik vind het heerlijk om zelf te geven, heerlijke momenten midden in de nacht, iedereen slaapt behalve ik en mijn zoontje. je went er vanzelf aan.

veel succes met bv groetjes mirja
 
Terug
Bovenaan