nachtvoeding

hoihoi
Morgen is Dani 4 weken oud
overdag komt om de 3,5-4 uur voor zijn eten hij krijgt borstvoeding
maar s nachts....
de laatste voeding krijgt hij rond 12 uur half 1 en slaapt dan tot 4 uur of iets later
dan drinkt hij ook goed en laat vanzelf los dus zou hij genoeg moeten hebben
en leg ik hem terug in zijn bedje
dan komt hij 2 uur later weer eerst dacthen we dat het misschien krampjes waren
maar hij blijft zoeken naar mijn tepel
dus geef ik hem weer een borst en daar drinkt hij ook goed en laat ook weer vanzelf los
daarna krijg ik m gewoon niet meer in slaap wat ik ook doe en blijft meneer gerust de hele ochtend wakker hij is dan wel rustig meestal met soms een klaag huiltje erbij
ik snap er weinig van waarom hij overdag om de 4 uur komt en met de nacht voeding om de 2 uur
weet niet of jullie ook zo lopen te klooien s nachts??
of dat iemand er iets over weet?/
 
Hoi,

Jesse (nu 15 weken) doet dat ook. Ik merk bij hem dat dat gebeurt als er langer tussen de voedingen zit dan normaal. nu heb ik niet zo'n geluk als jij want hij komt nu nog om de twee uur stipt, 's nachts en overdag. maar als er een keer tweeënhalf of drie uur tussen heeft gezeten komt hij ook veel eerder. Ik kijk inmiddels niet meer op de klok.
En Jesse word elke ochtend rond 6 uur wakker en is dan twee uurtjes wakker en slaapt dan weer even.
Sterkte!!
 
Hallo,
mijn zoontje is nu een maand oud en is vierenhalve week te vroeg geboren. Hij krijgt in principe om 7:00 -10:00 - 13:00- 16:00- 19:00- tussen 22:00 en 23:00 en 's nachts rond 3:00 de borst. Bij het consultatiebureau hebben ze gezegd dat hij 6 voedingen mag, dus wij zijn nu ook aan het puzzelen met de tijden. We merken echter dat Marijn soms meer slaap nodig heeft, hij slaapt dan zes uur achter elkaar. (helaas niet 's nachts). Wanneer hij om 1:00 heeft gedronken, komt hij om 5:00 en weer om 9:00 's ochtends. Het duurt dan bijna een uur voordat hij weer in slaap valt. Marijn ligt dan in zijn ledikant rond te kijken. Ik ga ervan uit dat hij weer rond 12:00 of 13:00 zal komen en laat hem dan ook liggen. Ik denk dat 's nachts vaker drinken ervoor zorgt dat de baby sneller voldaan is, maar hij 's ochtends energie over houdt. Zolang hij rustig is, rust hij wel uit. Misschien kun je 's nachts een voeding overslaan, kijken of je het kan rekken naar drie of vier uur ertussen. Hij mag ook best even huilen tussendoor, al is dat moeilijk te verdragen voor de ouders. (vind ik tenminste) Succes ermee!
 
Hoi, mijn zoontje heet ook Dani maar is al bijna 1! Mijn ervaring met borstvoeding is dat er in het begin niet echt regelmaat in zat en dat Dani niet echt doorhad wat dag en nacht is. Gewoon blijven aanleggen, echt op een gegeven moment gaat er meer tijd tussen de voedingen zitten en slaapt hij zelfs door 's nachts! Bij ons wat dat met 4 maanden...
 
Bij ons was het precies hetzelfde. En meneer ging na de voeding om 06.00 uur ook niet meer slapen. De hele ochtend niet. Om vervolgens heel de middag wel lekker te slapen.
Mijn ervaring is dat er vanzelf (met een week of zes) verandering in begint te komen. Cas wil nu zelf 's morgens na de voeding van 06.00 uur (de nachtvoeding hoeft hij sinds kort niet meer!!) terug naar zijn bedje en zelfs na de volgende voeding slaapt hij ook nog een drie kwartier. Het lijkt wel of hij vanaf zes weken meer slaap nodig heeft, want 's middags slaapt hij ook nog een uur of twee.
Dus waarschijnlijk kun je over een paar weekjes weer wat meer uitrusten of voor jezelf doen!
Succes, Carien.
 
Terug
Bovenaan