nachtvoeding

Onze dochter van 8,5 week krijgt al een paar weken 5 voedingen. Sinds afgelopen woensdag ben ik Friso Extra gaan gebruiken voor de laatste voeding in overleg met het CB. Overdag krijgt ze 4 voedingen Friso Comfort 150+5 scheppen en de extra krijgt ze 180+6 scheppen, maar ze blijft 's nachts rond 5 uur komen. Ik heb niet het idee dat ze echt honger heeft, ze huilt dan wel even en daarna ligt ze te lachen en te brabbelen, maar als ik dan haar speentje geef en laat haar weer alleen begint ze echt te krijsen. Als ik haar dan toch een fles aanbied drinkt ze die wel helemaal leeg en is daarna weer stil als ik haar in haar bedje terug leg. Haar laatste voeding krijgt ze tussen 22.30 en 23.00 uur. Het lijkt me dat ze de nacht wel door zou moeten komen met die laatste fles Friso Extra. Graag jullie tips/reacties hierop.
Groetjes Daantje
 
Onze dochter sliep door (want dat is de strekking volgens mij) met 10 weken. En dat is echt niet laat ofzo, er zijn kindjes die met een half jaar nog niet doorslapen.
Lizzy krijg ook pas sinds een week vier flessen, daarvoor altijd vijf (180+6). En ze is nu vijf maanden.

Het gedrag wat je beschrijft 's nachts klinkt mij als hongerig in de oren.

gr Miriam
mv Lizzy (25 wkn)
 
hoi,
Je moet gewoon geduld hebben, mijn dochter 12 weken krijgt nog steeds 6 voedingen om de 3 uur en ze slaapt van 22.00 to 6.00..ze slaan de nachtvoeding
vanzelf over....meer geven heeft geen zin, mijn dochter krijgt 6 * 140 cc..
loopt wel los, je moet je niet druk maken
 
Hoi Daantje,

Ze is echt nog een beetje te klein hoor om de nacht al door te slapen. Je hoort maar zelden dat het zo is. Ze heeft nu gewoon veel voeding nodig. Als ze haar flesje ook opdrinkt zou ik het gewoon blijven geven. Ze komt vanzelf steeds iets later. Je zou gewoon af en toe de speen kunnen proberen en het daarmee een kwartiertje rekken. Dat werkte bij ons wel. Dan werd hij elke keer iets later wakker tot het een acceptabele tijd was geworden (tussen 6 en 7). Nu is het nog later geworden (tussen 7 en 8), heerlijk. Het doorslapen was bij ons pas vanaf 17 weken, maar dan moest ik er nog wel 5 keer uit om een speen te geven. Pas vanaf 7 maanden of zo is hij zelf gaan doorslapen.

Veel succes!
Groetjes,
Machteld
 
Mijn dochter wou ook nooit de nacht doorslapen. Met 9 weken deed zij het ineens wel. Maar niet meteen de hele week. Ze is nu 4 maanden en soms huilt ze nog 's nachts. Ik laat haar gewoon huilen en na een paar keer schreeuwen valt ze weer in slaap. Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben. Je dochter zal haar eigen ritme moeten bepalen.
 
Hoi,

Ik zou toch even 6 voedingen gaan geven tot je kindje er echt klaar voor is om over te gaan op 5 voedingen, daarom komt ze s'nachts omdat ze iets in te halen heeft.
 
Terug
Bovenaan