Nachtvoeding

Mijn dochter van elf weken komt nog elke nacht om 03:30 uur.
De laatste dagen drinkt ze echter nog maar 90 a 100 ml van de 165ml s'nachts.
Zou het misschien tijd zijn om de nachtvoeding af te bouwen?
Hoe kan ik dat dan het beste aanpakken?

Groetjes,
Marjolein
 
Hoi!

Ik weet niet of je babytje ook op een speentje sabbelt?
Wat wij gedaan hebben is zodra onze zoon wakker werd s nachts voor zijn (ook klein beetje) voeding dan gaven we hem een speen.
Super!Hij had geen honger maar wou gewoon nog even sabbelen!
Kun je gelijk weer naar bed!Word vanzelf weer uitgespuugd!
De eerste paar nachten kan het zijn dat je er 3 of 4 keer uit moet voor dat speentje weer te geven maar die van ons sliep daarna de hele nacht door zonder speen!
Ik hoop dat het voor je werkt!

Groetjes!
 
He hoi,

Ik heb allerlei boeken gelezen om bruikbare tips op te doen voor de nachtelijke avonturen van mijn dochter. Ze sliep van week 6 tot week 11 door, toen werd ze elke nacht een paar keer wakker. Wat bij ons uiteindelijk heeft gewerkt is geen voeding meer geven. Als ze elke nacht op hetzelfde tijdstip wakker wordt, is het meer gewoonte dan echt honger. Vooral als ze dan maar 90 drinkt! Ik zou dit nog verder afbouwen: een keer 60 ml geven, nog een keer 30 ml en dan alleen nog de speen. Als dit nog niet werkt, kun je ook afgekoeld gekookt water geven in plaats van voeding. En even laten huilen heeft bij ons ook gewerkt (met even bedoel ik ook echt even, kwartiertje hooguit, langer zou ik niet aangekund hebben denk ik...) Voordat mijn dochter het door had was ik wel een paar weken verder, ze sliep pas vanaf 5 maanden echt weer goed door.

succes!
Jootje
 
Terug
Bovenaan