Nachtzindelijk en nog laten plassen - hoe en tot wanneer

Hoi allemaal,

Mijn zoontje is sinds afgelopen mei overdag volledig zindelijk en sinds afgelopen augustus s nachts ook. Dat wil zeggen. We laten hem nog 1x plassen als wij naar bed gaan en dan is hij daarna gewoon droog. Meestal plast hij dan als hij wakker wordt s morgens maar ook weleens pas na het ontbijt.
Mijn zoontje is afgelopen september 3 geworden dus ik ben heel blij dat hij t vrij vlot heeft opgepakt.

Nu is mijn vraag vooral gericht op het nog laten plassen. Wij hebben geen toilet boven dus de avondplas als wij gaan slapen doet hij nog op een potje. Dit hadden we nog boven staan voor eventuele nachtelijke plasjes of als hij het nog niet goed kon ophouden. Hij doet nu zijn laatst plasje van de dag dus op het potje en soms als hij s morgens al heel vroeg weer moet gaat hij er uit zichzelf ook op (doet dan zelf pyjama uit etc).

Nu weet ik niet zo goed hoe hiervandaan door te ontwikkelen. Wanneer laten we hem niet meer plassen s avonds en moeten we op een gegeven moment hem echt naar beneden halen om te plassen of laten we het potje tot hij echt zelf wakker wordt s nachts om te gaan. Ik weet het niet zo goed.

Iemand tips of adviezen?

Ons zoontje wordt bijna 4 en is ook helemaal zindelijk. Bij ons gaat hij savonds niet meer plassen voor bedtijd maar wij geven hem na avondeten nog maar 1 beker drinken. Ik zou het potje lekker op zijn kamer laten staan of ieder geval boven zodat hij niet zelf naar beneden hoeft. Soms is dat dan net te lang. Hij is nog heel jong dus dat hij dat al zo goed doet is al super knap. Ik denk dat je het nu goed doet en zou het voorlopig lekker zo houden. 

Terug
Bovenaan