Nacontrole door Vk?

Ik ben al sinds het begin van mijn zwangerschap onder controle van het ziekenhuis, dit ivm ons moeilijk zwanger worden en cyste in de eierstok en de vorige bevalling die een keizersnede was. Nu werd me door de dame van de thuiszorg verteld dat de nacontrole thuis door een verloskundige gedaan moet worden... Nu zou ik dus na de bevalling een verloskundigebureau moeten bellen om me te controleren, zomaar iemand onbekends aan mn kraambed om mn eventuele hechtingen of wat dan ook te laten zien...
Is er iemand van jullie die hier ervaring mee heeft of advies? Ik voel me er namelijk nog niet echt prettig bij.
groetjes,

Ik ben hier niet bekend mee, maar ik zou dan nu al contact opnemen en een afspraak maken om kennis te maken? Daarbij moet ik zeggen dat ik bij een verloskundigenpraktijk zit waarbij ik sommigen amper heb gesproken, maar die wel tijdens of na mijn bevalling dienstdoende kunnen zijn....

Succes!

Ik heb er wel ervaring mee....

Bij Nova liep ik ook bij de gyn, door het overlijden van ons eerste kindje...(nu loop ik daar weer)...
Ik heb een "normale" bevalling gehad in het ziekenhuis en die bevalling is gedaan door een verloskundige.
Bij ons zitten er ook in het ziekenhuis verloskundigen (hebben daar zeg maar de praktijk) en toevallig kwam dezelfde verloskundige thuis langs als die de bevalling had gedaan.

Ik heb niemand hoevel bellen, mijn gyn zorgde ervoor dat er iemand thuis langskwam.
Na 6 weken was de eindcontrole wel gewoon bij de gyn in het ziekenhuis.

Liefs Randy

vraag even na bij je gynaecoloog, daar zit je nu onder controle

dan kun je ook vragen hoe dat gaat.

en idd als het zo is kun je van te voren kennis maken om alvast te wennen.

wel raar als alles onder strenge controle in het ziekenhuis moet en dat ineens wel door een verloskundige mag

Hoi,

Het klopt idd dat de nacontrole door de verloskundige gedaan wordt. Gyneacologen komen immers niet aan huis.
Kan me voorstellen dat je het nu geen fijn idee vindt dat dan een vreemde je hechtingen etc moet controleren. maar op dat moment zal het je niet uitmaken..........Ook de kraamhulp controleert dit dagelijks, en die ken je ook niet!

Niet te duk om maken dus!

Terug
Bovenaan