Nacontrole gynaecoloog

Hoi dames

Komende week heb ik een vervolgafspraak bij de gynaecoloog. Weten jullie wat ze dan doen?
Ik heb waarschijnlijk vaginisme en zie er best wel tegenop. Heb niet echt de behoefte dat ze me van onderen bekijken.
 
Goedemorgen! Bij mijn naco trole voelde ze aan mijn buik om te voelen of de  baarmoeder goed terug gekrompen was. Mijn hechtingen van de keizersnede werden bekeken en een kort gesprek.
 
Ik zou eige lijk niet weten waarom ze van onderen moeten kijken, tenzij je daar misschien gehecht bent? 
 
Ze voelen of je baarmoeder weer goed gekrompen is en of je buikspieren weer gesloten zijn. Zolang jij geen klachten hebt, gaan ze daar niet kijken.

Na mijn eerste bevalling was ik erg uitgescheurd waardoor ik meer als 40 hechtingen had. Tijdens de nacontrole is er toen gekeken of alles er goed uit zag en er niet een ontsteking ofzo was.
Na mijn 2e bevalling maar een paar hechtingen gehad en hier is niet meer naar gekeken. Ze vroeg nog wel of ik wilde dat ze er even naar keek. Toen gezegd dat ik dat niet nodig vond en dat was prima. Je kan dus ook aangeven dat je niet wil dat ze kijken.
 
Van binnen kijken ze alleen als daar een aanleiding toe is. Ik had een totaalruptuur en bij mij werd er wel even gevoeld hoe alles hersteld was. Maar niet met eendenbek. Maar het is lang niet altijd nodig. Ik zou wel je angst bespreken, en ook het mogelijke vaginisme. Want daar is wat aan te doen.
 
Ik kreeg een paar vragen over hoe het ging en hoe het met de kleine ging. Verder kreeg ik info over anticonceptie en dat soort dingen. Er is niks gecontroleerd. Wel gevraagd of ik nog iets wilde weten of ergens mee zat. Dat was het eigenlijk. 
 
Terug
Bovenaan