nacontrole

Hallo,

Ik ben gisteren bij de gynaecoloog op nacontrole geweest. Ik heb in januari een eug gehad en daarbij is mijn linkereileider verwijderd. De gynaecoloog was te aardig. Hij praate heel erg op mijn psyche in. Hij vertelde dat wij het niet makkelijk hebben gehad: 2 miskramen en één eug en dat het bij een volgende zwangerschap allemaal erg spannend wordt:
1: of dat het wel in de baarmoeder innestelt
2: of dat het geen miskraam wordt.
Ik  was toen ik daar binnen kwam nog positief over de toekomst, maar ik ging daar met een depri gevoel weg!
Ik heb mij voorgenomen om positief te blijven voor de toekomst; negatief worden kan altijd nog.
Ik vroeg aan hem hoelang ik moest wachten om weer zwanger te worden. Hij zei: 2 menstruaties, terwijl in alle lectuur/ internet 1 menstruatie staat. En hij vond het belangrijk dat je het psychisch weer aankunt. Maar wanneer is dat: 3 maanden, een half jaar, een jaar? Volgens mij draag je dit altijd mee.

Conclusie: ik heb weinig gehad aan de nacontrole, ik heb er   een negatief gevoel aan over gehouden. Maar ik heb besloten om mijn eigen plan te  trekken en als ik weer zwanger mag worden dan ga ik niet meer naar hem op controle.

hoi louise

bij mij zeiden ze als je het aan kan moet je het gewoon weer proberen...
dus elke arts zegt wat anders.... en laat hem lekker kletsen als jij het aan kan gewoon doen....en natuurlijk zoiets blijft altijd in je achterhoofd hangen het gaat niet in je kouwe kleren zitten.. een kindje verliezen hoe groot ze dan ook zijn het doet heel erg veel pijn....ik spreek uit ervaring...

hou ons op de hoogte

liefs mandy

weer zwanger worden kan je ook helpen met verwerken. Overigens moet je er niet van uitgaan dat het ineens weer raak is, want dan is de teleurstelling zo groot.

Sterkte en heel veel succes

Miep

Hoi Louise,

Kan me voorstellen zeg dat je niet happy uit die spreekkamer kwam. Ik weet nog na mijn miskraam het weer even extra aankwam na die nacontrole, dat het echt helemaal over was..(vorig jaar juni)
Helaas ben ik nu ook herstellende van een EUG, 2 weken geleden ben ik ook geopereerd en is mijn rechtereileider verwijderd. Ik was dus doorverwezen naar de gyn, Toen ik bij kwam uit de narcose zei hij meteen dat we nog gewoon op de natuurlijke manier zwanger kunnen worden. Omdat dat eileider volledig verwijderd is heb je dus geen kans meer dat het eitje daar weer in blijft steken door littekenweefsel o.i.d. We hebben dus gewoon weer 1% kans dat het weer gebeurd, net als ieder ander!! Ook mogen we meteen weer zwanger worden. Hij zei dat 1 menstruatie afwachten goed is maar wanneer ik dan alweer zwanger mocht zijn dan zou dat niet erg zijn!
Mijn verloskundige heeft heel erg meegeleefd, is zelfs nog even bij me thuis geweest en heeft me moed ingepraat dat hij ervan overtuigd is dat het ons nog gaat lukken, we 2x vette pech hebben gehad. Ikzelf heb ook wel het gevoel dat het nog goed gaat komen en het zwange worden, wanneer het gebeurd ben je er weer klaar voor denk ik. Een week geleden moest ik er nog niet aan denken maar merk dat ik er nu wel weer mee bezig ben.
Sterkte met alles en alle goeds voor de toekomst!

Liefs Ineke

Je moet een beetje op je eigen gevoel af gaan denk ik. Mijn gyn praatte mij ook helemaal depri en zei dat de kans maar 10 procent is op een kindje en raadde mij helemaal af om aan kinderen te beginnen. Nu kan ik je vertellen dat ik wel een gezond kindje heb en dat ik dat verhaal van haar dus helemaal niet begreep. Zij kan mij daar namelijk niet van overtuigen, want ik heb het bewijs toch echt zelf in mijn buik gedragen. En hoelang je moet wachten dat verschilt per persoon. Ik heb na 6 miskramen gezegt. Nu wacht ik 2 jaar minimaal tot mijn lichaam en geest weer wat is hersteld en dan kan ik altijd zien wat ik dan wil. Na nog niet een jaar ben ik weer gestopt met de pil omdat het voor mijn gevoel weer kon. Ik weet dat ik geestelijk zoiezo nog 1 miskraam aankan en mijn wens voor meer kinderen is veel te sterk om het op te geven. En ik weet niet wat ik zal zeggen als ik nu weer een miskraam krijg. Je moet op je gevoel afgaan.

Veel sterkte met alles.

Liefs Elina

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik heb besloten om mijn eigen plan te volgen en dat is: geen voorbehoedsmiddelen en we zien wel wanneer we een positieve test hebben.

Terug
Bovenaan