Nadelen oppas opa&oma

<p>Hoi, ik wil even mijn ei kwijt. Mijn dochter is geboren net toen de pandemie startte. Qua oppas hebben wij 2,5 dag gastouder en 1 dag de ouders/schoonouders. 1x per 2 weken voor hen dus. </p><p>De laatste tijd is er veel verkoudheid hier, en daar reageren de grootouders ook op, dan worden ze zelf ziek, moeten testen, kunnen niet naar werk, etc. Een heel gedoe dus, voor ons maar ook echt voor hen. </p><p>Nu heeft mijn moeder net 10 dagen in quarantaine gezeten, en was mijn dochter gisteren ziek. Mijn ouders geven nu aan dat ze morgen niet willen oppassen omdat ze geen risico willen lopen om verkouden te worden en weer te moeten testen. Ik snap het echt heel goed vanuit hun kant, maar ondertussen begint het echt meer een last te worden dan dat het echt iets opleverd dat oppassen door hen. </p><p>Ik begin onderhand te denken dat ik liever een oppas betaal, waar ik op kan rekenen, dan steeds dit gedoe.</p><p>Wat zouden jullie doen? </p>
 
Tja, beetje een inkoppertje maar: volg je gevoel!
houd er wel rekening mee dat dit helemaal bij deze tijd hoort (Corona én griepseizoen), met een oppas kun je precies hetzelfde gedoe krijgen aangezien de regels nu zo streng zijn.. 
 
Ik zelf ben sowieso geen voorstander van oppas opa en oma omdat je dan dus vaak te maken hebt met het beeld wat jij schetst en vakanties van ze.

Volg je gevoel maar de betaalde opvang is nu inderdaad ook vrij streng.
 
Ik merkte na 2,5 jaar dat het zwaar werd voor mijn moeder. Er kwam steeds vaker het verzoek om een keer over te slaan. We zijn toen gehalveerd in oppas dagen. Sinds de pandemie vorig jaar startte zijn beide oma’s gestopt met vaste oppas dagen. Het is nu meer op afspraak of in geval van nood. We hebben hier altijd ons gevoel in gevolgd en nooit onze ouders onder druk willen zetten. Spreek het uit naar elkaar en zoek naar een vast alternatief. Bij ons scheelde het een hoop spanning.
 
Moeilijke tijd is dit inderdaad! Op de opvang zijn ze ook best streng met hoesten en verkouden enzo hoor!
Ik overleg altijd met m’n ouders wannee de kinderen hoesten/verkouden oid zijn. Wannee het niet goed voelt houden we ze thuis. Idd heel gedoe, Maarja hoort bij deze tijd nu. En een goede band met opa en oma is zoooooveel waard! Daar heb ik dat gedoe echt wel voor over
 
Terug
Bovenaan