Naderende borstontsteking? Tips gezocht

<p>Ik heb sinds vanochtend een erg pijnlijke, wat harde en rode plek in m'n borst. Ook voel ik me wat grieperig. Van m'n vorige kind herken ik dit als naderende borstontsteking. Wat ik al aan actie heb ondernomen:</p><p>- die borst eerst aanbieden en met z'n kin naar die plek richten</p><p>- leegkolven</p><p>- masseren onder de douche.</p><p>De plek gaat alleen niet weg :/ Iemand tips wat ik nog kan proberen?</p>
 
Vóór het voeden/kolven even iets warms erop, na het voeden/kolven een kwarkcompres (Google maar even). Ik had het vorig weekend ook en het heeft geholpen. En je kan gewoon een paracetamol nemen tegen de pijn/koorts. Beterschap!
 
O wat vervelend. Deze tips kreeg ik vd lactatiekundige toen ik er tegen aan hikte.... 
Voor het voeden:
- warmte compres op de harde plek. - eventueel harde plek met achterkant van elektrische tandenborstel masseren.
Tijdens het voeden:
- de harde plek masseren (niet te hard) richting tepel.
Na het voeden:
- koelen. Kan met kwark (erg prettig!). Je kunt ook appelstroop in een plastic zakje doen, en in de vriezer leggen. Werkt ook prettig als koelcompres (kneedbaar).
Verder veel drinken, en evt paracetemol of asprine. Eventueel een keer extra kolven inderdaad. 
Sterkte ermee! 
 
 
Terug
Bovenaan