Nageboorte?

Hallo,

Ik heb een vraagje voor dames die al een kindje gebaard hebben.

Hoe gaat dat nou precies met die nageboorte? Moet je daar nog voor persen omdat eruit te krijgen of trekken ze dat aan de navelstreng eruit? Doet het nog pijn verder en hoe lang na de bevalling komt dat eruit?

Ik kijk al die bevallingsverhalen op tv, maar niks over de nageboorte gezien (tenminste niet hoe het eruit kwam), ik heb er ook niet echt iets over gelezen, dus ik was benieuwd hoe dat nou in zijn werk gaat.

Ik hoor het graag.

groetjes, jane
 
nou dat lig eraan hoor!!!!, ik heb twee bevallingen meegemaakt, en bij de eerste ging het niet zo makkelijk hoor, hij wou niet los komen en daar hebben ze flink aan moeten trekken wat dus ook pijn deed( niet zoveel als de bevalling), bij mijn tweede bevalling kwam die vanzelf en hier heb ik dus niets van gevoeld..
 
Bij mij kwam de nageboorte ook niet. Ben twee keer bevallen en twee keer bleef ie zitten. Ze wachtten bij mij op een goede wee en toen drukte de vk hem eruit. Deed niet echt pijn (wel een beetje zwaar: een verloskundige op je buik te hangen) en als de nageboorte er uit komt voel je ook niks. Hij flubbert er idd. zomaar uit. Hij kan er niet uitgetrokken worden want dan krijg je bloedingen. En als het echt niet wil krijg je een injectie. Dan zou ie moeten komen. Heb ik wel eens gehoord, maar ja aan van horen en zeggen heb je niet zoveel. En als het echt niet lukt dan moet ie er operatief uitgehaald worden. Hoop niet dat ik je nu bang gepraat heb....Vraag je VK er maar eens naar......Groet......
 
Hoi,

Na de bevalling kreeg ik een prik in mijn boven been, zodat de baarmoeder sneller los zou laten. Ik heb het niet eens in de gaten gehad. Ik was zo met mijn zoontje bezig dat ik niets voelde. De gyn. had hem vast en vroeg of ik hem wilde zien. Dus je ziet, het verschilt per persoon.

Mandy
 
Terug
Bovenaan