nageljtes knippen

Even een vraagje:

Hoe knippen jullie de nageltjes bij jullie kroost?

Bas is 13 maanden en 2 weken. Meestal doe ik het als hij in de kinderstoel zit, maar de laatste paar keer vindt hij het minder gezellig als ik nagels ga knippen. Nu doe ik het in etappes, zie wel hoeveel ik er geknipt krijg en de keer erna als hij weer in de kinderstoel zit, doe ik er weer een paar en zo verder tot we alle nagels gehad hebben.
De teennagels zijn trouwens eigenlijk nooit het probleem. Moet hij altijd lachen als ik zn voetje vasthoud.

Alvast bedankt voor jullie tips.

Groetjes
Annelies
 
Hoi,

Ik doe het 1 keer per week op zondagavond na het badderen terwijl dochterlief op het grote bed ligt. Ik neem haar handjes en voetjes flink in de houdgreep omdat het nagelschaartje een magische werking op haar heeft, hebben hebben hebben. Ondertussen zing ik liedjes en dan accepteert ze mijn handelingen. Als ik bij haar voetjes ben geef ik haar een boekje om te lezen. Ze jengelt meestal wel wat maar dat komt ook door de vermoeidheid. Succes.
 
hoi hoi
inderdaad ik doe het ook als mijn dochter van nu 10 mnd als ze slaapt geen probleem en ze zijn altijd allemaal tegelijk kort en ze merkt er niks van
gr debbie
 
Hoi HOi

Mijn dochter vodn het ook in eens niet zo leuk meer toen ze ouder werd.
Ik heb er nu een heel simpel liedje bij verzonnen. Zo van Nageltjes knippen knip knip knip.... als alle nageltjes gedaan zijn krijgt ze een warm applause een grote meid en een dikke knuffel en daarna mag ze ook mamma's nageltjes knippen (natuurlijk met het nagelknippertje dicht)

Na een paar keer heeft ze door dat het reuze mee valt en gaat t prima.

Groetjes jetty
 
Terug
Bovenaan