Nagels Afbijten

Hallo,

Mijn dochter van bijna 3 bijt haar nagels af. En dat doet ze niet alleen omdat haar nagels lang zijn, maar ook als ik ze net afgeknipt heb. Maar het ergste is dat ze netzo lang blijft doorbijten tot haar vingertopjes gaan bloeden. En dan begin ze te krijsen van de pijn.
Ik heb alles geprobeerd bv, haar vingertopjes afplakken met pleisters of plakband. Maar die laten steeds los omdat ze haar vingers altijd in haar mond heeft. Ik heb haar ook gestraft. 1 dag zonder haar dagelijkse snoepje, of   in plaats van 3 min 10 in de gang zetten. Maar niks heeft geholpen. Of zelfs een tikje op haar vingers maar daar trekt ze nix van aan.
Zij is egt een model kind en is ook altijd tevreden.   Maar ik ben het zat om altijd bezig te zijn, alleen omdat ze niet van haar nagels kan afblijven.

Alle tips en iedeetjes zijn welkom.


Ik ben pas 21 en heb het misschien niet goed aangepakt.  Daar maak ik me erg veel zorgen om.

Groetjes
Lina moeder van Noor en 24 wk zwanger

 
Hoi,

toen ik klein was beet ik ook op mijn nagels, en toen bestond er daar een produkt voor dat je kon kopen in de apotheker nl 'bytex'. Je moet dat op de nageltjes doen en dat heeft geen lekkere smaak. Je moet dat net als nagellak aanbrengen en dat helpt.
Hopelijk ben je hier iets mee,
groetjes mama van Ineke(2,5j) en Ellen(6w)
 
Hoi Noortje,

Mij ken je niet ik ben nieuw op deze forum ik vertoef al een tijdje op het forum als zwanger worden langer duurd maar ben al wel moeder van een dochter die 1 januari 4 word. ik heb het ook met haar meegemaakt nagelbijten en heb toen bytex gehaald bij de drogist en in een mum van tijd was het nagelbijten over. he wat leuk voor je dat je zwanger bent ik hoop dat alles goed gaat ikzelf probeer nu al 2 jaar zwanger te raken van ons tweede kindje maar dat wil niet lukken en mijn eerste ging zonder problemen ik loop al bij de gyn. en slik medicijnen dus afwachten.

groetjes linda
 
wat grappig dat je vermeld dat je pas 21 bent. Ik ben al 34, maar weet zeker dat ik ook niet alles altijd goed aanpak met mijn ventje van nog geen 2. Ws weet jij nu al meer van peuterpubers dan ik!
 
Terug
Bovenaan