nagels bijten

Daar gaan we weer... het was al eens aan de orde en helaas bijt Stijn nog steeds zijn nageltjes af.
Als ik het zie, dan corrigeer ik wel maar aangezien ik nagenoeg nooit meer zijn nagels hoef te knippen is dat kennelijk niet genoeg. Hoe kregen jullie de kindjes er van af?

Of zit het in de genen en is het onbegonnen werk... (pa bijt heel erg en ik heb er ook een handje van (maar kan het nog controleren).

Kay peutert ook aan zijn nageltjes als er maar een haakje of iets aan zit. UIteraard zeg ik er dan iets van maar dan gaat meneer gewoon ergens in een hoekje stiekem zitten peuteren. Het enige wat helpt is om zijn nageltjes mooi kort te houden. Zolang ik dit doe komt hij dus niet aan zijn nagels. Tegenwoordig, als hij zich aan een nageltje irriteert, komt hij zelf al vragen of ik het even mooi kort wil knippen ;-)

Helaas is mama ook een nagelbijter,.. vreselijk vind ik dat zelf! Maar kom er niet vanaf!!!

oproep: Bianca, ga je aub weer gelnagels zetten??? hahahahaha!!

Succes!

Esmé mv Kay en Gwen

hoihoi

Ik bijt zelf ook nagels en niet zo'n klein beetje ook.
Ik heb Lorenzo het nog niet zien doen maar ik geef hem ook niet de kans ik houd zijn nageltjes continu kort zo hoop ik dat hij er niet aan begint.
groetjes
Bianca mv Lorenzo en Isabeau.

Terug
Bovenaan