Nagels knippen, een ramp!!

Hallo allemaal,

Mijn dochter, inmiddels 1 jaar, wil absoluut niet dat we haar nagels knippen.
Ze stribbelt dan zo tegen dat er meestal maar 1 nageltje geknipt kan worden. Mijn man en ik proberen het ook wel eens samen maar dan lukt het ook niet.
De handjes gaat nog wel maar de voetjes? Het lukt mij dan helemaal niet om die te knippen. Gelukkig groeien die niet zo hard.
Hoe doen jullie dit, heeft er iemand tips?
Groetjes Linda

Hoi,
ja, heel herkenbaar. Bij onze dochter was het in het begin ook een drama. Nu niet meer gelukkig.
Misschien helpt het om haar op het moment supreme naar de tv te laten kijken? Is ze wat afgeleid.
Bij ons hielp het ook door haar het schaartje (wij hebben zo'n knippertje, geen schaartje) zelf vast te laten houden en dan lieten we haar eerst onze nagels "knippen''. We zeiden dan met een hoog stemmetje KnipKnip, wanneer ze op haar manier mijn nagels knipte (haha).
Het resultaat was dat we dan bij haar ook KnipKnip mochten doen en iedere keer een vingertje extra. Niet meteen alles maar langzaam opbouwen.
Succes,
Lianne

Hoi,

Hier ook redelijk drama (toen ze paar weken oud was heeft mama 2x in vingertje geknipt )
Ik zet haar nu voor de tv met een speeltje in haar handen en dat gaat prima. Dr voetjes vind ze ook niet leuk, maar als ik zing is ze ook afgeleidt.

Succes ermee

Liefs Reneke

hoi
ik heb er hier gewoon een spelletje van gemaakt en pak de handjes of voetjes stevig vast en knip zo snel mogelijk,mijn zoontje wil dat nagelknippertje weleens pakken maar ik ben nog altijd sneller haha,succes ermee gr wendy

Heey ik ben niet de enige die hier zo een probleem mee heeft!
Celeno is 9 maanden en het is drama nagels knippen!
Daar komt bij dat hij echt erg sterk is... dus dat maakt het niet makkelijker.
Afleiden helpt niet, alleen tijdens de fles lukt het soms wel.
En tijdens het slapen? lukt jullie dat?
Ik vind het dan weer zo jammer als ik hem wakker maak.

xx

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties/tips.
We hebben het wel eens geprobeerd tijdens het voeden maar dat lukte niet. Als ze slaapt laat ik haar gewoon met rust want ik weet zeker dat ze wakker wordt(ze slaapt licht). De tip om haar eerst bij mij te laten knippen en dan ik bij haar lijkt te helpen.
Al blijft het bij 1 nageltje. Maar goed, dat is er dan al 1. Als ik er dan 2 per dag ('s morgens en 's middags)kan doen dan is het goed te doen. Al blijven de voetjes het moeilijkst. Daar mag ik eigenlijk niet aankomen.
Groetjes Linda

Misschien een idee om eens de voetjes van je dochtertje te masseren, zodat ze gewend raakt aan de aanraking. Als dit niet wil kan je ook eerst de rest van haar lijfje masseren en langzaam naar de voetjes gaan.

Terug
Bovenaan