Nagels knippen

<p>Beste mede opvoeders/verzorgers,</p><p>Al vanaf dag 1 dat ik zijn nagels mag knippen is het 1 groot drama. Hij wil absoluut niet dat ik zijn nageltjes knip. Ik heb alles al geprobeerd, (afleiding door middel van nijntje opzetten, hem een speeltje geven in de ene hand, etc) nou ja behalve het knippen als hij slaapt, want ik wil hem echt niet wakker maken als hij slaapt.</p><p>Wie heeft voor mij de tip om het knippen wat leuker te maken, zodat ik hem niet in de houdgreep hoef vast te houden (omdat ik anders bang ben dat ik hem in zijn vinger knip per ongeluk). </p>

Hallo, 
Onze zoon is inmiddels al een jaar geweest en nog steeds is het een drama. Hij wordt echt boos. Ook ik heb van alles geprobeerd, maar niks werkt. Ik heb het maar voor lief genomen.
Enigszins snap ik het wel, ze snappen natuurlijk niet waarom je het doet... 

Succes! 

Ik knip nog steeds af en toe als hij slaapt (nu 6 maanden), als ze echt diep slapen kun je daar alle tijd voor nemen, maar dat risico moet je wel durven nemen idd! Verder maak ik er altijd een soort spelletje van. Beetje gek doen, gekke bekken trekken, handje snel grijpen, vlot knippen, en weer los. Dat soort dingen. Ons zoontje is er ook niet zo heel moeilijk mee, al wil hij zich wel graag loswurmen en andere dingen doen...

Ik heb het eigenlijk ook voor lief genomen en doe het knippen maar. Wel stel ik het zo lang mogelijk uit totdat hij echt lange nagels heeft (wel de lengte dat hij zichzelf geen pijn doet met zijn nagels).

Ik wil het best proberen als hij slaapt, maar wanneer weet je dat je kleine diep slaapt en kun je dan echt knippen zonder dat hij wakker wordt. Ik vind het echt een struggel zeg pffff

Wij knippen de nagels tijdens de fles, dan heeft ze het niet door en ligt ze lekker stil, haha. Maar dan geeft mijn man de fles en knip ik de nagels.. Ik weet niet hoe oud ze is?

hoi
Ik geef me dochter altijd iets te eten in de ene hand broodkorstje ofzo en dan kan ik de ander hand knippen en dan daarna wisselen dat hier de oplossing ik vind het  te gevaarlijk om haar met de schaar te laten spelen  

Terug
Bovenaan