nagels knippen

hoi  mede moeders, ik heb een zoontje van 2 1/2 en die breekt zo'n beetje het hele huis af zodra  ik zijn teennagels wil knippen eentje lukt met de moed der wanhoop nog wel maar daarna!!!!! DRAMA.
Heeft iemand tips voor mij omdit in een goed vaarwater te gaan krijgen of moet ik het maar even zo laten???

hoor graag van jullie,

linda moeder van Ben
 
Hai,
Ja, hier nog een! Wij hebben ook een hysterische peuter met nagels knippen. de gouden tip heb ik dan ook niet voor je, ben ook nieuwschierig of anderen misschien iets weten.
Op dit moment hebben wij twee "manieren"die we toe passen. Na een week gewoon proberen beloof ik hem, zeeeer onpedagogisch, chocolade als het goed gaat.
Dan zitten we wel met zijn aap en speen voor de Teletubbies. Heel soms lukt dat.
De tweede manier is de methode houtgreep, om het maar zo te noemen.
Ook met zijn aap en speen voor de Teletubbies, maar dan houdt mijn man hem stevig vast. Echt leuk is dat natuurlijk niet. Maar als hij van die lange nagels heeft ben ik bang dat hij een ander kind open krabbelt, en dat is helemaal niet leuk.
Tja, en we hopen dat de tijd de oplossing is, als hij wat groter wordt vindt hij het misschien minder erg.
Groetjes van Soela,
in hetzelfde schuitje!
 
Hoi,

Ik heb hier niet zoveel problemen mee.
Eigenlijk al vanaf heel jonge leeftijd heel "gezellig"kletsen in de badkamer en dan de haartjes kammen en Nikki moet een mooi meisje   zijn. Mag ik eens even jouw nageltjes bekijken? Als ze mooi schoon zijn zeg ik: JA die zijn goed dus vandaag geen kinp knip.
Als de nageltjes vies zijn dan moet mama ze even knippen he? Ja zegt ze dan. Dus als ze dan zeg maar de volgende dag zwart zijn dan zeg ik: Mag ik jouw nageltjes eens zien? Ja ze zijn zwart en vies. Oe die moeten we weer even mooi maken he?
Ja, Nikki moet mooi zijn zegt ze dan en dan mag ik ze knippen.

Soms weiget ze ook wel eens en dan zeg ik ok dan niet. Leg het schaartje weg en zeg dan dat ze maar met vieze nagels rond moet blijven lopen. Nee mama dat wil ik niet, nou dan mag ik ze toch knippen.

Ik weet niet of dit nu nog werkt, omdat er nu al zo'n paniek in de tent is. Maar vanaf het begin af aan ben ik er zo mee omgegaan en dat het ook helemaal geen pijn doet.
En misschien dat het bij meisjes meer werkt dan ij jongetjes.

Succer ermee.
 
haha als het nou een meisje was zou ik zeggen, eerst knippen en dan nagellak, want dat werkt prima bij mijn dochter, maar ja bij een jongetje....

succes Yvonne
 
Tja, blijkbaar zijn meiden dan toch wat gevoeliger voor "wie mooi wil zijn...".
Vieze nageltjes en mooi zijn intresseert onze kleine jongeman echt helemaal niks!
Die houdt helemaal niet van getut in de badkamer, die wil gewoon lekker maf doen, met lange en zwarte nagels. Fijn dat dat bij de meiden wel helpt hoor, nagellak is nog wel een idee maar ik denk niet dat papa daar zo blij mee is....
Groetjes Soela

 
Mijn ventje   (2 jr) laat zijn nageltjes alleen knippen als hij ook even die van mij mag behandelen. Natuurlijk lukt dat niet, maar hij heeft het idee dat hij meer controle over het nagelknippen heeft. Ooit heeft hij gezien dat ik de nagels van mijn tenen aan het lakken was......nu kleurt hij zijn eigen teennageltjes ook (oei)!
 
hier nog zo'n schreeuwlelijk als het om teennageltjes gaat! Hij schreeuwt dan moord en brand. De vingernageltjes zijn geen enkel probleem trouwens. Maar die tenen.........
Ik knip ze altijd als hij in zijn kinderstoel zit, hij zit dan 'vast'. Ik klem zijn voet dan vast tussen mijn knieën en probeer zijn andere schoppende voet te ontwijken. Als hij gewoon stil zou zitten was ik er zo mee klaar, maar nu duurt het een eeuwigheid.
Als mijn man thuis is doen we het samen, hij leidt mijn zoontje dan af met een interessant speeltje ofzo.
Maar het is en blijft een drama, ik hoop dat het over een tijdje beter gaat wanneer hij wat ouder is.
Dus nee, helaas ook geen gouden tip van mij.
Succes met knippen!
Ruth

 
Hoi,
Wat ik altijd doe is aftellen. Ik vertel dat het weer tijd is om haar nageltjes te knippen en dan tel ik eerst haar vingertjes en dan haar teentjes. We bekijken ze dan ook altijd even, dit is je grote teen, en je kleine enz. Dan gaan we tellen van 10 naar haar allerlaastse teentje of vingertje en dat werkt altijd wel, dan weet ze zelf ook een beetje wanneer het klaar is. Dus van eerst je grote teen, dan moeten we nog 9 teentjes he?, tot nog twee teentjes en nu je allerlaatste teen. Hoera! Je bent klaar!
Nou succes ermee!
 
Terug
Bovenaan