nagels knippen

Hoi hoi,

HELLUP, tips gevraagd... Het is een ramp om bij Tijn nagels te knippen. Deed dit altijd onder het geven van borstvoeding maar ook dat begint steeds minder goed te werken. Al van alles geprobeerd maar niets lijkt echt te werken. Het gaat nu dus meestal: flink vastklemmen (de een) en dan snel knippen (de ander) en dan nog weet hij zich er soms weer uit te friemelen.
Bij jullie ook een probleem?
Of iemand een hele goeie tip die we nog niet geprobeerd hebben?

Vast bedankt!

groetjes Natasja

Heel herkenbaar! In neem haar nu op schoot en houdt dan met één hand haar handje vast en de andere hand knip ik met een nagelknipper niet met het schaartje... ze vind het dan wel interessant. Maar als ik voor haar ga zitten, dan wordt het een ramp. Gek hè?

Mijn tip? Ik heb direct vanaf de geboorte tegen mijn man gezegd dat ik er niet over pieker om die piepkleine nageltjes te gaan knippen, dus dat is al vanaf dag 1 zijn taak ;-) Tot nu toe gaat dat eigenlijk altijd heel erg goed en blijft hij gelukkig rustig zitten (terwijl Noah normaal gesproken echt wel een druk manneke is)

Heb je het al eens voor de t.v geprobeerd? Een beetje afleiding werkt misschien wel..

Succes ermee!

Groetjes 10e

Mijn tip? Ik heb direct vanaf de geboorte tegen mijn man gezegd dat ik er niet over pieker om die piepkleine nageltjes te gaan knippen, dus dat is al vanaf dag 1 zijn taak ;-) Tot nu toe gaat dat eigenlijk altijd heel erg goed en blijft hij gelukkig rustig zitten (terwijl Noah normaal gesproken echt wel een druk manneke is)

Heb je het al eens voor de t.v geprobeerd? Een beetje afleiding werkt misschien wel..

Succes ermee!

Groetjes 10e

Hee meiden,

dank jullie voor de tips. Helaas allemaal al een keertje geprobeerd en werkt allemaal niet :( Zelfs die tv niet. Hij ziet eigenlijk nooit dat de tv aanstaat dus als dat eens gebeurt is dat groot feest, zeker met muziek erop, maar zodra we aan z'n handen (of voeten) komen begint het tegenstribbelen alweer...

10e, jouw tip vind ik nog het best... (hoewel ik me dan afvraag of hij nog vingers overhoudt, hi hi)

Toch bedankt allemaal!

groetjes Natasja

Hai!

Bij mn oudste was het ook altijd een drama! En dan waren de nagels gewoon af en toe wat langer. Gelukkig slaapt hij heel vast en deed ik het terwijl hij sliep, vaak kreunde hij wel wat, maar kon ik al zn nagels knippen en sliep hij gewoon door.

Inmiddels hebben we er een wekelijks ritueel van gemaakt. Iedere zaterdag uitgebreid in bad, wat extra aandacht en ook nagels knippen.
Het begon door te laten zien dat er een 'haakje'aan zn nagel zat en gezegd dat dat gevaarlijk was, dat hij dan niet goed kan spelen en dan 'au' krijgt. Hij accepteerde dat en toen mocht ik alles doen. Dit is sinds hij 2 jaar is, geloof ik.

Bij Elise is nagels knippen nooit een probleem, die vindt het wel interessant en laat het gewoon doen. Wel makkelijk! Ze zit gewoon op schoot, of ze ligt op het aankleedkussen.
Succes ermee!!
Gr Antoi

Terug
Bovenaan