Nagels knippen..

Tot voor kort geen enkel probleem, sinds een maand eindigd dit echter meestal in een potje worstelen van heb-ik-jou-daar...

Aaaarrgg!!!

Sommige nagels zijn zó scherp, ik vind het gewoon gevaarlijk, zeker op de crèche, moet er niet aan denken dat hij (per ongeluk) een ander kind krabbelt!
Ik heb het daar vanochtend ook gezegd en om tips gevraagd.

Iemand de gouden nagel-knip-tip?
Een andere dus dan 'met zijn 2en knippen', zelfs dat lukt niet, hij is echt sterk, en te friemelig.

X
Evje

hoi,

Hier een meisje dat echt nooit stil en rustig zit. Wat bij ons erg goed werkt, is als Fenna in bad zit. Dan kan mijn vriend het echt rustig doen bij haar.

Groetjes, Esther

Hoi,

Herkenbaar! Als hij het schaartje alleen al ziet begint hij te wriemelen. Ik heb het afgelopen zondag gedaan toen hij sliep, hij kwam slapend uit de auto en bleef slapen tegen mijn man aan, dus ik zei toen: wacht, ik haal snel het nagelschaartje!! En dat was de uitvinding van de eeuw, halverwege werd hij wel wakker maar toen was ik toch al halverwege!

In bad ook geprobeerd en dat leverde net zoveel strijd op maar omdat hij in zijn badstoeltje zat, kon hij geen kant op. Maar ja, ik voel me echt een monster als ik hem zo in de houdgreep moet nemen. Wat dat betreft kijk ik wel uit naar de tijd dat je hem kunt vertellen dat hij even stil moet blijven zitten en dat het dan snel weer voorbij is.

Hij begint nu trouwens ook te draaien tijdens het verschonen... nice met een luier vol poep...

Bij Floor is het verschillend, de ene keer vind ze het best, de andere keer drama. Wat heel erg goed werkt bij haar is bij mama doen. Heel veel dingen (neus afvegen, melk drinken, nagels knippen, haren wassen) zijn helemaal neit meer zo erg als mama het eerst heeft gedaan. Dus nageltje van mama (met het iniminie schaartje) twee nageltjes van Floor, nageltje van mama, drie nageltjes van Floor. Werkt perfect...

(werkte het nu ook maar zo met groenten eten...)

hallo,

ik knip Zoë der nagels altijd als ze uit bad komt, ze zijn dan zachter waardoor je niet echt hard hoeft te knippen
ze heeft dan in de ene hand de tandenborstel en de andere hand knip ik dan de nageltjes.
gaat super nu blijft Zoë over het algemeen ook wel rustig liggen.

Hier is dat ook een ellende.
Ik heb ook al een paar keer haar nagels er maar af gebeten, dat gaat toch makkelijker met een vechtend kindje dan met zo'n schaartje.
De tip van Truckerbabe ga ik eens uit proberen, wie weet werkt het.

Terug
Bovenaan