nagels

Hoi allemaal,

Kan iemand mij vertellen vanaf wanneer je bij een baby de nagels mag knippen??
Onze zoon is bijna 5 weken oud en heeft nu al vrij scherpe nageltjes. Volgens mijn man kan je ze nu al knippen, maar ik vind het nog een beetje griezelig om dit nu al te doen.

Alvast bedankt. Groetjes
 
volgens mij mag je de baby nagels pas knippen vanaf 8 weken. Je kunt ze beter veilen met een kartonnen veiltje of zelf voorzichtig afbijten, wel doen als ze slapen, werkt het handigste....

succes
 
ik heb de nagels van beide kinderen al geknipt toen ze 6 weken waren. dat vijlen vondt ik maar niets omdat de nageltjes nog zo zacht zijn dus ik doe het gewoon met een nagelknipper (vindt ikzelf het makkelijkst). bij mijn eerste moest ik dit altijd als hij sliep doen omdat ie anders niet stil zat maar ik heb gemerkt dat deze er geen problemen mee heeft dus doe ik het wanneer het mij uitkomt of hij nou slaapt of niet. wel gebruik ik de nagelknipper alleen voor de kinderen (wij hebben een andere voor onszelf)en maak ik ze altijd voor en na het knippen schoon met alcohol om infecties tegen te gaan.
 
Toen mijn dochter nog zo klein was moest ik ze er van de kraamhulp afscheuren!! ik heb gewoon zo'n klein nagelknippertje gekocht. Dat gaat echt goed hoor. Voelen ze niets van.
 
Mijn zoontje is nu 4 weken. Volgens onze kraamhulp kan je vanaf 6 weeken zijn nageltjes afknippen. Daarvoor inderdaad afscheuren of ze er zelf afbijten. Afscheuren kan geen kwaad want ze zijn heel zacht. Ik heb dat een paar keer gedaan (als het nageltje er al half af hing) en dat ging prima. Hij heeft zich gisteren trouwens tot bloedens toe gekrabt (ik kon echter geen haakjes ontdekken). Net onder zijn oogje en omdat hij oogjes dicht had leek het net alsof er bloed uit zijn oogje kwam. Dit bleek echter niet zo te zijn want toen zijn oogjes open waren zat er geen bloed in. Het bleek dus gelukkig net onder het oogje vandaan te komen!!!
 
Terug
Bovenaan