nageltjes en haren knippen

Hallo,

Heeft iemand hier een tip hoe ik bij mijn zoontje van 2 de (met name teen-)nageltjes het beste kan knippen? Als ik het nagelschaartje tevoorschijn haal, raakt hij al in paniek, terwijl er tot een half jaar geleden niks aan hand was. Ik heb geen idee waar dit vandaan komt. Hetzelfde geldt voor de haren knippen, ineens wil hij het niet meer?
De nageltjes knip ik nu als hij slaapt, maar de haren is toch een probleem. heeft iemand een tip/idee hoe ik dit op kan lossen? Of zal het net als zoveel dingen vanzelf weer overgaan?

Groetjes Marianne
 
Hoi,
Volgens mij is er niet zoveel aan de hand. Je zoontje wordt zich nu bewust van zijn eigen lichaam, en veranderingen, daar heeft hij het niet op. Mijn oudste zoon (bijna 4) scheurt zelf zijn nageltjes af, de jongste (ruim 2) vindt nagels knippen prima. Als hij zelf ook maar het idee heeft dat hij mee mag kiezen (welke vinger eerst, of zo).
We maken er dus een spelletje van.
Qua kapper hetzelfde. Ik heb nu een kinderkapper gevonden met leuke autotoestellen, helicopters en dergelijke. Dan roepen ze allebei van Joepieee! En het knippen, dat is niet leuk, maar hoort erbij. En met het spekje of de sticker achteraf, zijn ze het zo vergeten.
In ieder geval werkt dit bij ons zo.
Veel succes
liefs, Mamasan
 
Hoi hoi,

Ken het probleem. Nageltjes knippen doen we met een spelletje. Tellen ofzo. Haren knippen is een regelrecht drama. Vooral als zo'n kapster het zielig gaat vinden. 'Hij krijst alleen maar omdat hij er geen controle meer over heeft. Hij wil dat niet zo dus gaat hij krijsen. Mij boeit dat dus niet. Nu gaan we naar een turkse kapper die ons helemaal begrijpt. Het is in de houdgreep en gaan met die banaan. Na 2 x deze behandeling huilt hij alleen nog maar bij de tondeuse. Knippen mag, maar hij vindt het nog niks. Ook een kinderkapper helpt niet bij hem. En is bij ons ook nog eens duur!
Het schijnt er allemaal bij te horen, maar het is wel lastig! Ik vrees nu al voor de dag dat ik met mijn tweeling dochters naar de kapper moet......

Groetjes Bertine
 
Bedankt voor de tips! Ik heb een vriendin die kapster is en dus bij mij thuis komt, dus dat krijsen vind ik dan niet zo erg, maar het maakt het knippen er niet makkelijker op voor haar. Tja, hij zal er gewoon doorheen moeten en ik hoop maar dat hij eroverheen groeit

Bedankt voor jullie reacties,
groetjes Marianne

 
Terug
Bovenaan