nageltjes knippen

Hallo
Ik wil de nageltjes knippen van ons zoontje (6 weken). Wie heeft hier een aantal tips voor want ik vind het best wel eng! Ze lijken zooooooo klein! Mag dit met een nagelknippertje? Een schaartje vind ik niet echt handig?
 
Hoi Sofie,

Mijn vriend heeft van de kraamverzorgster geleerd hoe je ze het beste kort kunt houden, met een papieren (kartonnen) nagelvijl.
Wolf is nu ook zes weken en we hebben al een paar keer een vijlsessie gehouden. Wat groeien die snel zeg!

Heb het even voor je nagevraagd (bij de inwonende expert, haha) en je moet tegen de nagel in vijlen (dus van de rand naar de vinger toe zeg maar), dan gaan er randjes ed opstaan en die kun je dan langs de zijkanten wegvijlen.
Werkt als een trein!

Groetjes,

Lein
 
Er bstaat een hele kleine baby-nagelknipper. Die van Duncan is van het merk Bébé Jou. Het is meestal te koop in zo'n speciale baby manicuursetje.

Succes, Desi mv Duncan
 
Klopt, die heb ik ook, het uiteinde van de schaar loopt iets omhoog waardoor je niet in de huid kunt knippen. Heel erg handig, vooral als de nageltjes van je zoon zo hard groeien dat je ze 3 keer per week moet knippen, zoals bij die van mij!

Nadia
 
Ik moet bij mijn dochtertje 2x per week de nageltjes knippen, zo snel groeien ze.
Het makkelijkst vind ik om ze als ze slaapt te knippen met een babynagelknippertje en de eventuele scherpe puntjes met een vijltje weg te halen. Ze wordt daar niet wakker van.

Succes,
Groetjes Pam en Dana (8 weken)
 
Terug
Bovenaan