nageltjes knippen

Ik weet dat je bij pasgeboren baby's nog geen nageltjes mag knippen, maar vanaf wanneer mag dat dan wel? Want mijn zoontje begint zichzelf behoorlijk toe te takelen en nageltjes vijlen helpt niet.

Ik vond die grote vijlen ook niet fijn. Meestal vijlde ik (geheel per ongeluk uiteraard) de huid van haar vingetjes mee. Ze zijn gewoon te moeilijk te hanteren op die kleine vingertjes.

Ik heb een baby knippertje. Eigenlijk dezelfde als voor volwassenen, alleen is deze kleiner en zit er een plastic ding omheen waar je je vinger doorheen kunt doen, zodat je goeie grip hebt. Ik vond een schaartje juist helemaal niet fijn. Ze zijn te koop bij Prenatal of bij de thuiszorgwinkel.

Groetjes, Marisa

wij hebben in het begin alleen de loszittende stukjes afgescheurd, daarmee bleven de nageltjes aardig kort. Toen het scheuren niet meer ging (nagels waren harder geworden) zijn we begonnen met knippen (na +/- 6 wk). Met een babynagelschaartje van de Hema.

Hi,

Er zijn speciale nagelknippertjes voor baby's te koop. Ik weet niet meer wanneer de eerste keer was, dat wij knipten (Cas is nu 5 maanden), maar wel vrij snel. Het vijlen ging totaal niet. Dus toch maar geknipt.

Ik weet niet vanaf welke maand het geadviseerd wordt, maar ik vind dat speciale knippertje wel heel erg fijn.

Succes.

Gr. Tamara.

Wij hebben de nageltjes van ons zoontje int begin gevijld.
Hebben van de kraamvisite een babysetje gehad, spec. voor de nageltjes.
Nu gebruiken we een knippertje, net zoals vor volwassenen, maar dan idd met veel meer grip.
Dit gaat goed, maar is alleen wel ff worstelen met de kleine, want altijd even fijn vind hij het niet.
Ik knip zijn nageltjes 1x per week, want die groeien idd echt hard.

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan