nageltjes knippen

A

Anoniem

Guest
Bij ons is dat steeds een drama. We wachten altijd net zo lang tot het echt niet meer kan omdat mijn dochter er zo'n hekel aan heeft. Ik heb haar dan op schoot en mijn man moet haar hand dan echt strak vasthouden, zodat ik kan knippen en haar handje stil blijft, zodat ik er niet ik knip... Ik baal er echt van. Het is zo lastig. Ze huilt dan echt of ze vermoord wordt. Dit doet ze echt nooit alleen bij het nageltjes knippen. Maar soms moet het gewoon. Vanochtend ook haar teennageltjes geknipt. Ik vind het lastig hoor. Hoe gaat dat bij jullie? En tips gevraagd!

Groetjes Babybelle

Oke, de gouden tip . Wacht tot ze slaapt. Dan kun je ze zo knippen. Werkt echt perfect.
Marissa vindt het trouwens niet zo heel erg, ze blijft wel op schoot zitten tot het klaar is. Ik moet wel na elke nagel heel hard oor haar juichen en klappen. Papa juicht vrolijk mee en dan mag het wel

groetjes Linda

Ik ga heel overdreven vrolijk doen, en mijn zoon doet dan vrolijk mee. Dan is ze zo afgeleid dat we haar nageltjes kunnen knippen! Tegen de tijd dat ze door heeft dat we haar nagels aan het knippen zijn, ben ik al klaar

Hoi Babybelle,
ik wilde net deze vraag stellen hier, ik dacht dus dat ik de enige was die problemen heeft met nageltjes knippen.
Mijn dochter doet ook net of ik haar hele vingers er af knip, zo tekeer gaat ze, terwijl ze normaal nooit huilt ofzo, maar zodra ik het schaartje al pak. . . .
Ik probeer idd ook heel vrolijk te doen en liedjes te zingen: Teletubbie, Lalala, ga zo maar door, dat wil nog weleens werken, maar echt makkelijk gaat het niet.
Oja en betreft de tip om het te doen als ze slaapt, die werkt hier al helemaal niet:
Daniëlle slaapt zo licht, als ik al 1 teen in haar slaapkamer zet wordt ze al wakker!
In het begin legde ik haar nog recht als ik naar bed ging, maar dat doe ik niet meer want dan wordt ze wakker en is het huilen!
Maar goed, ik dwaal af, hahaha, succes met knippen,
groetjes van Sonja

O wat een herkenning!
Hier dus ook drama met het knippen van Sarah's nagels. Ook ik wacht tot het echt moet en ga dan de strijd aan.
Wij hebben alles geprobeerd en niets werkte, ook slapend kan niet omdat ze veel te licht slaapt...
Nu knip ik ze om de zoveel tijd vlak na het bad 's avonds. Dan zijn de nagels in ieder geval zacht en knipt het makkelijk, bovendien is ze dan wat vermoeid en slaperig dus is het drama geen mega drama .

Van mij dus helaas geen tips maar wel sterkte ermee. Ik hou dit item intensief in de gaten of er iemand met een super tip komt haha

Tamar

Tja hier nog een. Ze gilt als een speenvarken. Ik denk dat ze haar 3 straten verder nog horen gillen.
En ik heb nog nooit in d'r vinger geknipt. Het schijnt echt een fase te zijn. Ik hou haar handje nu gewoon heel stevig vast, dan gaat het wel.
Met slapen gaat het niet, wordt ze meteen wakker. En enthousiast doen trapt ze niet meer in....

groetjes Maris

Hier ook herkenning hoor.
Vaak knip ik een nageltje per keer. En als ze het niet zo in de gaten heeft knip ik vroljk door. Maar als ze het niets meer vindt stop ik ermee. Het heeft geen zin (als je alleen bent) om van een boos kind nagels te knippen. Een iets te groot risico....

Maar ik heb het nooit beneden geprobeerd. Ik doe het altijd op het aankleedkussen.
Misschein is dat wel een goede tip.

Succes allemaal met het knippen.

Liefs Linda

Hallo,

Nou misschien is het dat Merel nog wat jonger is of dat ze makkelijk is want ik heb er echt nooit een probleem mee.
Zet d'r gewoon op schoot pak het knippertje en knip de nagels. Zowel handjes  en daarna gelijk de  voetjes. Ik doe eigelijk niks bijzonders.
Ja ok als ik bijna klaar bent begint ze wel iets te wiebelen maar dat is meer omdat ze het zat is.
Het enigste wat ik kan bedenken dat ik anders doe is dat ik regelmatig nagels van andere mensen knip (op me werk)
Daardoor ben ik misschien abng om haar zeer te doen.

Terug
Bovenaan