nageltjes knippen

A

Anoniem

Guest

Hallo Dames

Mijn mannetje is nu 7,5mnd,
en ik vind het nog steeds moeilijk oom zijn nageltjes te knippen,
hij probeert altijd zijn handje weg te trekken.
ik knip altijd met zo'n klein babyschaartje.

hoe doen jullie dit?
heeft er misschien iemand een tip voor mij hoe het makkelijker kan?

groetjes Mascha

Hoi Mascha

Ik knip meestal de nagels van Celeste als zij slaapt - - ook niet altijd even makkelijk maar zeker makkelijker dan als zij wakker is.............

Mor 74

hey mor74

Wat een super advies,
Dit is mijn 2de kindje en bij mijn eerste was het ook altijd een srijd,
zo zie je maar dat dit forum echt ideaal is,

nogmaals bedankt ik ga het zo direct proberen.

groetjes mascha

Wahahaha... ik dacht er juist afgelopen weekend ook aan. Bij m'n dochter had ik nooit problemen, maar Mika is een wat sterkere baby en die kan ook flink trekken bij het nagelknippen! Maar ik hou vol en hou stevig z'n handje vinger-voor-vinger vast; snel en doelgericht knippen... En ik probeer een speeltje ofzo in zn andere handje te stoppen.
Ik heb nooit geprobeerd om nagels te knippen als m'n kindjes slapen; ben dan altijd bang dat ze wakker worden en dat is ook niet de bedoeling...

Ben benieuwd of er nog goeie tips zijn!

hoi hoi!

Ik had er ook altijd moeite mee.Maar nu doe ik mn dochter de fles geven en mn man knipt dan ondertussen haar nageltjes!Ze is dan volledig ontspannen en heeft niks in de gaten.
Ik kwam toen ze 2 maanden was met het puntje van de nagelknipper tegen haar vingertje aan en was een klein wondje geworden en ze zette het op een huilen met echte tranen haha.En mama heeft er een trauma van haha.Dus vandaar dat mn man haar nageltjes knipt haha..

nou liefs kimberley en nevin 18-8-2008

Ehm................ik vijl nog steeds...........whahaha!
Ik zet haar op schoot bij me, met haar gezichtje naar mij toe en mijn voeten op de koffietafel, dan zing ik een lied of twee en vijl ondertussen maudy haar ieniemienie nageltjes.......die tegenwoordig wel erg hard groeien......whahaha! Durf het dus nog niet aan met de nagelknipper.........

Goh, wel goede tips hier zeg van het knippen tijdens de fles of tijdens het slapen.
Al ben ik ook wel bang dat ze dan wakker word, dus dan die optie maar van het knippen tijdens het fles drinken, haha.. Thanks.

Ik knip(te) altijd de nageltjes terwijl ik ook ging zingen, haar even tv liet kijken of een speeltje gaf. Vanalles om d'r wat af te leiden, maar het blijft een drama. Na een paar nageltjes trapte ze daar niet meer in. Haha, dus was het steeds een paar knippen, dan weer pauze, paar uur later weer knippen enz.

Maar idd, wat groeien die nageltjes soms hard hé. Sta er soms versteld van dat ze alweer geknipt moeten worden. En tja, moet het echt wel bijhouden want ze krabt altijd veel ivm eczeem. Dan krabt ze zo dat ze wondjes op d'r hoofdje heeft, das wel zielig.

Groetjes mama van Elise.

Hoi,

ook hier gaat de tv aan voor de afleiding en dan maar stevig de handjes en/ of voetjes vast houden. ik knip met het knippertje, en heb ook wel eens een stukje vel mee genomen. kei zielig. ik blijg het ook lastig vinden. soms zijn ze te lang want hij krabt zich, maar te kort om te knippen.
soms gaat het hier goed en laat hij het toe en soms duurt het ff.

succes.

gr floor

Terug
Bovenaan