nageltjes

Hallo moeders en vaders. Ons zoontje is nu zes weken. Hij is waarschijnlijk wat te laat geboren en heeft daardoor vanaf zijn geboorte al lange nageltjes. Eerst braken ze vanzelf af, maar nu dus niet meer. En hoewel het al beter wordt, krabt hij zichzelf nog wel eens. Hoe oud moet een kindje zijn om zijn nageltjes te mogen knippen? Wie heeft hier ervaring mee en wil dit met mij delen.
 
Hoi Sacha,

Onze Merel had ook erg lange nagels vanaf de geboorte. Wij doen de nageltjes nu nog steeds (10 weken) vijlen en dat gaat prima.
Ik dacht dat je vanaf 6 weken ook mocht knippen met een schaartje, maar dit weet ik niet zeker.
 
Ik vijl de nageltjes van mijn zoontje, 5 maanden oud, iedere week. Dit doe ik met een houten vijltje. Je mag ze wel knippen, maar zoontje is nogal druk en ik ben bang dat ik hem pijn doe.
Veel succes!
 
Hoi,

Ik heb zo'n speciaal setje gekocht voor baby's met schaartje, nagelknippertje, en vijltje.
Met dat nagelknippertje is het ideaal om de nageltjes te knippen, kan niet fout gaan.
Succes.

O ja, het mag idd vanaf 6 weken.
 
Je weet inmiddels wel wanneer je mag knippen (wist ik niet, doe het al vanaf dag 1) maar tegen de krasjes op de wangetjes kun je heel goed, als je nog hebt, wat moedermelk doen! Het geneest dan supersnel!
 
Terug
Bovenaan