Nageltjes

Hoi!

Hoe doen jullie de nageltjes van jullie kindjes?

Ik moet zeggen dat ik het moeilijk vind hoor, die kleine nageltjes goed bijhouden. En tot 3 maanden mag je ze niet knippen toch?
Af
en toe probeer ik ze te vijlen maar echt handig ben ik er niet in. Ook
zie ik dat Koen af en toe al vieze bruine randjes heeft onder zijn
nageltjes, bij een paar vingers, gatsie. Maar hoe moet ik dat
schoonmaken? En hoe komt ie nu al aan die vieze nageltjes?

Iemand tips?

Groetjes en fijne dagen,
Ptra, m. van Koen (26-10-'06)

hoi,
vanaf 6 weken mag je ze knippen.
ik deed zelf van 4 weken heel voorzichtig.
want het gaat erom dat het nageltje aan de onderkant nog een beetje vast zit aan de vinger.met een soort vliesje.
(ik hoop dat je hhet snapt)

je kan voorzichtig knippen met een echt nagelschaartje (schaartje is ook krom zoals je nagel)
door te weken in bad wordt het ook wel schoon.

het wordt zo vies door dat ze hun handen gebalt (in vuistjes) houden en dit zweet dat, kijk maar eens tussen de vingers in, dat komt allemaal onder de nageltjes.
daarom (vind ik)stinken die handjes altijd een beetje.
vaak een nat lapje erover doet ook wonderen.

groetjes

Hoi,

Ik knipte de nagels van mijn dochter ook vanaf 6 weken. Het is inderdaad een pruts klusje ik doe het nu dan ook als ze slaapt, gaat een stuk beter.

Groetjes Nancy

Hallo, vind het ook zo lastig met die priegelvingertjes, wat voor mij prima werkt is Linde op schoot met haar rugje tegen mijn buik en dan kan ik haar nageltjes rustig knippen.Ik laat ze dan vaak weer wat te lang worden omdat ik dat makkelijker vind knippen dan dat er maar een klein stukje af moet.
Succes
Groetjes Danielle mama van Roos en Linde

Als je het nagelknippertje op zijn kop houdt kan je nooit te ver knippen. Dit was een tip van mijn eerste kraamverzorgster, en ik vind het inderdaad minder 'eng' dan andersom. Maar ik knip wel gewoon hoor, het vijlen heb ik alleen de eerste 3 weken ofzo gedaan. Maar nu de nageltjes wat harder zijn kan je prima knippen.

Groetjes
Wasabimammie!

Terug
Bovenaan