nagym

wanneer was/is jullie nagym?
ik kreeg vorige week een brief thuis,vanavond is de eerste "les",met baby.boas is al dik 4 maanden.ik vind t echt een beetje knullig om nu nog te gaan nagymmen.ik ben alweer een maand aan t werk en we zijn al aan de knutsel voor kindje 2 haha..
ik dacht dat de nagym een week of 6 na de laatste bevalling zou zijn.laat de laatst uitgerekende 2 weken overtijd gegaan zijn dan kom ik nog uit op half april,niet eind mei.voor mij is het uberhaupt al een half jaar geleden,want met 31 weken kwam ik in t ziekenhuis te liggen.
vanavond is het dus met baby.kan iemand me vertellen wat je dan doet?alleen een beetje kletsen en kindjes kijken?dan ga ik misschien wel even.verder heb ik er weinig zin in.het is alweer zo'n ver-van-mn-bed-show en voor de bevalling zat ik er ook al voor spek en bonen bij,want iedereen had wel ergens last van,behalve ik.
ik ben wel nieuwschierig naar de andere baby's maar verder....
groetjes kari

Hoi Kari,

Jeetje, dat is echt laat, ja. Bij ons was het idd 6 weken na de laatste bevalling en dan 6 bijeenkomsten. Nou is de eerste bevallen half december en de laatste half februari, dus daar zit ook nog wel wat tijd tussen...
Bij ons was de laatste bijeenkomst met baby's. Dat was vooral erg gezellig: kindjes bewonderen (die van jou is altijd de mooiste, heerlijk toch?), groepsfoto's maken (niet je fototoestel vergeten, mocht je gaan. Kun je altijd bewijzen dat die van jou écht de mooiste is) en wat buikspieroefeningen die je kunt doen met je baby in de buurt (je baby laten vliegen, knuffelen en dan opdrukken, etc.). En dat was het wel zo'n beetje. Beetje opscheppen over wiens baby al doorslaapt en wie de zwaarste bevalling had (hihihi, ik scoorde slecht met een kind dat niet doorsliep en een poepmakkelijke bevalling).

Dus ik zou alleen gaan als het je leuk lijkt, niet uit praktische overwegingen...

Groetjes,

Eveline

Nagym? Is dat hetzelfde als een terugkom-baby-kijk-avond? Want dat heb ik wel gehad van de cursus samen bevallen die ik heb gedaan. En die avond was bij ons 4 weken nadat de laatste dame was uitgeteld! En dat was ik, ha, ha, en Christian is 10 dagen te laat geboren... Dus die avond was begin maart! Christian was toen 2,5 weken oud.
Wij vonden het erg gezellig en ook erg leuk om bevallingsverhalen van de anderen te horen. En babies te vergelijken (en tot de conclusie te komen dat die van jou toch echt de mooiste is, ha, ha!). Maar een paar weken na de bevalling waren we er allemaal nog erg mee bezig enzo.
Maar nu pas zo'n dag??? Persoonlijk heb ik nu echt geen behoefte meer om uitgebreid over de bevalling, kraamweek etc te praten. Eerder over het hier en nu en dat doe ik hier...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (14,5 weken)

nou,ik ben toch maar ff gegaan en t was leuk.we waren met zn tweeen  en het andere meisje had haar baby niet eens bij zich,maar we hebben lekker zitten kletsen.de "juf" was ook een andere als de vorige keren en met haar klikte het wel.ik heb eerlijk toegegeven dat ik geen behoefte heb aan nu nog nagymmen.dat andere meisje sloot zich daarbij aan.de begeleidster reageerde daar heel leuk op met;o,maar ik wil jullie we laten zweten hoor.zeg het maar,ik ben fitnesslerares,dus ik ken er nog wel een paar.
dat sprak ons beide wel aan.maar ik heb niet elke week oppas.ook geen probleem!is hij altijd zo rustig(ja!)nou,dan neem je hem toch gewoon mee in de kinderwagen,dan parkeer je hem in de hoek.
ik heb vanaf de eerste les gebaald van de cursus,vond de begeleidster niet aardig en had het gevoel alsof ik die 37,50 door de wc gespoeld had.maar nu...volgende week ga ik weer!!misschien raak ik die overige 5 kilo nog kwijt.en het zou wel lachen zijn als ik over 8 weken(er vallen 3 weken uit)kan afsluiten met;ik ben weer zwanger,tot over een half jaar haha.

Hoi Kari,

Gelukkig is het dus meegevallen en krijg je nu privé-fitness. En dat ook nog eens zonder oppas te hoeven regelen.. wat een luxe!  

Ik heb ook een brief gekregen over de na-gym, maar ik zag het helemaal niet meer zitten. Ben dus ook niet gegaan. In plaats daarvan hebben we wel met het oude groepje een terugkomochtend bij een van de dames thuis, dus gezellig baby's kijken en ervaringen uitwisselen. Dat lijkt me dan wél weer leuk.

Groetjes,
Dionne

Terug
Bovenaan