Ik denk dat ik noud zou doen.
Dat is de meest voorkomende manier van schrijven dus minder kans dat hij steeds moet zeggen hoe je het schrijft..
Nout doet me ook een beetje denken aan mout van havermout zeg maar (misschien rare associatie)..
Maar zeg je, ik wil origineel dan zou ik toch voor met "T" gaan, als er dan nog een jongen met die naam in de klas komt is het waarschijnlijk wel anders geschreven.
Een naam is een belangrijke keuze, overhaast hem dus niet.. wij hadden hem al vrij snel omdat we een medisch traject hebben doorstaan en in die tijd dus ook al over namen gehad. Maar sommige hebben 2 of 3 namen en beslissen na de geboorte.. het is dus helemaal niet erg als je niet nu al een naam vast hebt staan.. wij waren het eens met de voornaam maar twijfelde heel erg over de doopnaam en vernoemingen.. we hadden eerst 1 doopnaam maar hebben daar bij 38 weken nog een tweede aan toegevoegd..
Wat kan helpen is hem op de computer uit typen in een word document, heb heeeel veel kopieren en dan elke "naam" in een ander lettertype (voor zowel Nout als noud).. kijk waarbij je de meeste lettertypes het mooist vind.. zo kom je meestal wel makkelijk uit de schrijfwijze..
Je kan bijvoorbeeld ook kijken naar andere namen in jullie familie/gezin worden ze meestal met een t geschreven of zit er bijv. Een d in de namen van allebei jullie eigen namen/vaders/moeders/broer(s)/zus(sen)/etc. Dan kan je hen "eren" door die letter te gebruiken..
Je kan ook kijken naar alle namen op jullie lijstje, kijk wat jullie stijl is en wat je wel of niet bij jullie zelf vind passen, heb je vooral klassieke of tijdloze namen dan spreekt dat je dus blijkbaar aan en zou ik het op die manier schrijven (in dit geval dus "d").. heb je veel meer moderne varianten of zou je de (meeste van de) andere namen ook modern schrijven bijv. Luuc ipv Luuk dan past dat waarschijnlijk het beste bij jullie en zou ik voor de "t" gaan..
Succes nog met de naam en je zwangerschap..