Namen crisis

<p>Hoi lady's, </p><p>Ik ben nu 33 weken zwanger en kan er maar niet uitkomen welke naam het nou moet worden. </p><p>Al voor ik wist dat het een meisje was vond ik de naam Isabella erg mooi. Mijn man vond het minder omdat het een 'standaard' en 'veel voorkomende' naam is (zijn woorden?). Hij kwam zelf met de naam Elena, afgeleid van de naam van mijn moeder Helena. (mijn moeder is ook naar haar oma vernoemd en ik ook) dit vind ik ook een erg mooie naam en vooral de gedachte erachter.</p><p>We hebben al een zoontje die Valentino heet. Ik vind Isabella & Valentino mooier klinken  en beter bij elkaar passen dan Valentino & Elena....</p><p>Hij wil dat ik uiteindelijk kies tussen Elena en Isabella, hij wil niet dat ik spijt ervan krijg enzv. </p><p>Gaan we voor Isabella wordt haar 2e naam Helena dus heet ze dan toch ook naar mijn moeder.</p><p>Ik weet het gewoon echt niet meer vind ze allebei leuk en mooi en beiden ook wel bij de naam van ons zoontje passen maar kan gewoon niet kiezen.</p><p>Er zijn maanden geweest waarin we haar al Elena noemden en daarna weer Isabella?</p><p>Ik moet nu gewoon de beslissing maken waar weet het gewoon niet. </p><p>Naar welke naam hangen jullie meer? En waarom? </p><p>Of heeft iemand tips om de knoop door te hakken? </p><p>Ik hoor het graag ?</p><p>Liefs... ❤️</p>

De enige tip die ik heb is, je hebt tot 3 dagen na de geboorte de tijd. Wellicht weet je het als je haar ziet. Ik snap dat je isabella beter vind in het plaatje, maar volg vooral je gevoel. En voel je niet gedwongen nu al te beslissen. Als je haar ziet, weet je het vast.

Moeilijk he, ik vond het vreselijk die namen bedenken.. Het is erg persoonlijk en je geeft het voor de rest van hun leven mee maar goed ik ben ervan overtuigd dat het kindje de naam "vorm" geeft dus het maakt niet veel uit. Bij elkaar passen ja dat zou voor mij alleen storend zijn als je bijvoorbeeld een typisch Nederlandse naam combineert met een typisch engelse naam.
Persoonlijk vindt ik Elena erg leuk! 
Succes met jullie keuze en met de laatste loodjes!

Isa Elena! 
Isabella wordt al snel afgekort tot Isa. Vind je dat ook net zo mooi? Of vind je dan Elena mooier?
Succes met kiezen!

Isa Elena! 
Isabella wordt al snel afgekort tot Isa. Vind je dat ook net zo mooi? Of vind je dan Elena mooier?
Succes met kiezen!

Oh hemel dit is zooooo vreemd! Wij krijgen ook een dochter en we vonden eigenlijk maar 2 namen mooi: Elena en Isabella. Heel bizar dit!!! Haha 
Wij neigen naar Elena maar dat komt omdat deze beter bij de doopnamen past en bij mijn achternaam.... (ze krijgt mijn achternaam) 
Isabella is ook echt prachtig en vind dit zeker beter passen bij Valentino! Isabella Helena klinkt ook echt heel erg mooi. Maar, Elena is ook zeker prachtig haha. 
Al ben ik het eens met hierboven, wacht tot ze geboren is en dan voel je gewoon welke naam bij haar past.... 

Dank jullie wel allemaal ?
Ik denk dat ik indd maar wacht tot ze geboren is en dan kijk wat het beste bij haar past?? dat vind ik een erg goede tip!
Een kind gaat de naam ook zeker vorm geven en het past uiteindelijk altijd bij hem of haar. 
Heb ook heel lang spijt gehad van de naam van mijn zoontje, achteraf had ik toch liever iets anders gekozen. Hij is nu net 5 en heb er nu pas eindelijk vrede mee en ja het hoort gewoon bij hem. Vandaar ook mijn stress voor nummer 2 omdat ik bang ben dat ik weer zo lang met zo'n soort spijt gevoel zal rondlopen. 
Wat ontzettend toevallig dat jij ook Isabella en Elena in gedachten hebt! Heeeel bizar zeg. 
Het zijn wel allemaal Italiaanse namen(past ook bij onze afkomst) dus in die zin vind ik ook Elena en Valentino wel bij elkaar passen.
Valentino is in zijn voornaam naar niemand vernoemd, omdat we aan beiden kanten ook geen mannen hebben waar we onze zoon naar wilde vernoemen, mijn zoontje draagt als 2e naam de voornaam naam van mijn man. 
Heel erg bedankt voor de reacties, ik denk gewoon maar wachten tot ze er is dan dit voelde gewoon een beetje gek omdat we bij mijn zoontje 2 weken na dat het geslacht bekend was op zijn naam kwamen en soms wel twijfelde nog maar geen enkele andere naam hadden en het dus al best vroeg duidelijk was?
Liefs❤️

Terug
Bovenaan