namen dillema!!!!

ik zit een beetje met een dillema....

wij hebben als naam voor onze zoon( ik ben nu 23 weken zwanger) : joshua william

william is naar de vader van mijn vriend die heet willem

nu wil ik alleen als derde naam vernoemen naar iemand van mijn familie

alleen kan ik niet kiezen tussen mijn vader en mijn broer

mijn vader heet ben en dan wilde we daar benjamin van maken

mijn broer heet jeroen maar daar kan je niets mee dus blijf dat jeroen

wat is nou leuker? joshua william jeroen of joshua william benjamin

meeste stemmen gelden dus ik hoor het wel
alvas bedankt groeten chariska
 
Ik snap dat vernoemen niet zo, ik ga er zelf ook niet aan beginnen want dan raak je zo in de knoop met belangen. Zo ook hier. Als je de vader van je vriend vernoemt moet je eigenlijk je eigen vader niet passeren, dan moet hij ook vernoemd worden. Maar stel nou dat je de naam van je vader helemaal niet leuk vindt, dan had je toch een probleem gehad.
Nuja hoe dan ook, ik vind Benjamin ook leuker dan Jeroen. En als je twee Engelse namen hebt past Benjamin daar ook beter achter.
 
Ja dat vind ik ook beter passen, Benjamin erbij.

Eerlijkheidshalve voeg ik er aan toe dat ik van mening ben dat als je wil vernoemen, je dus ook echt moet vernoemen. William maken van Willem vind is traditiegetrouw (en daarvoor vernome je toch?) niet echt vernoemen. Dus: Joshua Willem Benjamin, zou ik zeggen.

Ik vind het vernoemen wel erg leuk ook. je geeft toch iets door...
Joshua vind ik ook een prachtige naam! Veel succes met kiezen.

groetjes,
Sam.
 
Ik vind Benjamin er ook beter bij passen.
Ik geloof inderdaad dat vernoemen letterlijk is, dus: Joshua Willem Ben, maar ik stel me zo voor dat de beide opa's niet moeilijk gaan doen over een variant op hun naam.
Ik vind het trouwens wel leuker als je beide vaders vernoemt en niet zijn vader en jouw broer. Maar uiteindelijk moet je natuurlijk doen wat je zelf leuk vindt. Veel succes ermee.
 
In de knoop raken met belangen, dat doe je helemaal zelf. Wij vernoemen gewoon naar 1 ouder. Gewoon niet moeilijk over doen. Als we alle vaders, moeders, broers en zussen zouden nemen zou ons kindje een koninklijke doopnaam van 23 verschillende namen krijgen!
 
Ja, tuurlijk, maar het is lullig om de ene vader wel te vernoemen en de andere niet, maar dan wel de broer. 1 vader tegelijk is op zich niet zo'n punt. Ach, weet ik veel. Ik begin er niet aan.
 
Benjamin klinkt in deze rij leuker dan Jeroen, helaas voor je broer...
Ach misschien krijg je nog wel een zoontje, daar moet je natuurlijk wat voor over houden.
 
Terug
Bovenaan