namen kdv/groep....bezorgd..

A

Anoniem

Guest
Lieve mama's, het moet me toch even van het hart. Ik vind de topic geweldig grappig, maar tegelijkertijd vraag ik me af..... dit is een open forum. Iedereen kan meelezen, met goede en slechte bedoelingen. Er worden zoveel prachtige foto's geshowd van al onze (jullie, want ik vind het plaatsen al een beetje eng) kinderen. Namen, toenamen, data, etc etc alles delen we met elkaar....

Ben ik de enige die dit griezelig vind? Is er niemand die nu denkt, goh, mijn kindje op dat kinderdagverblijf (zie die website...voor adres en telefoonnummer enz enz) zit in die groep. Straks komt er een of andere onverlaat, die eruit ziet als je lieve zus en die jouw naam noemt en die van je hubbie en die haalt je kindje uit de groep....??????brrrrr

pas op alsjeblieft! ik zou het zo verschrikkelijk vinden als er iets gebeurt.

liefs

bezorgde Esther mama van Rêve 12-9-2006 en ivv pukje 17-4-2008

ja ik heb het ook wel, alleen nu bij dit topic er niet zo specifiek over nagedacht
plaats zelf zelden foto's om die reden

lastig hoor...

groetjes Jenneke mv Ivar

tja eigenlijk te zot voor woorden dat je hierover nadenkt natuurlijk, maar tis gewoon werkelijkheid ook hier in Nederland helaas. :-((

Ik ben hierin nogal nuchter, of misschien zelfs naief. Ik heb ook gewoon de foto's van Julian op Hyves staan, ook als achtergrond, dus voor iedereen te zien.
Er gaan soms verhalen de ronde over kinderen die op basis van een foto op het web worden verkocht, maar tot dusver zijn dat altijd indianeverhalen  gebleken (in nl).

Je hebt wel gelijk wat betreft het combineren van informatie. Zo zet ik bijvoorbeeld niet op dit forum of op hyves wanneer ik op vakantie ga (ivm inbrekers). Maar wat betreft kidnapping denk ik dat als iemand echt kwaad wil hij/zij wel op het hoekje van het kdv staat te gluren om een kindje te kapen.

Maar het is natuurlijk je goed recht om je bezorgdheid uit te spreken en misschien zijn er mensen die hun mening/gedrag daardoor aanpassen.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Toen ik het topic las over de namen van kdv'en dacht ik ook he wat leuk en inderdaad er zijn ook een hoop leuke namen. Maar net als jij heb ik zelf ook niet gereageerd op het topic omdat ik het ook een beetje eng vindt om dit soort informatie op de site te zetten. Je kan het je niet voorstellen dat iemand er wat mee doet, maar toch, je hoort zoveel rare dingen. Iedereen moet dat voor zichzelf bepalen, maar ik ben er zelf ook wat terughoudend in net als het plaatsen van foto;s. Ik vind het prachtig hoor al die leuke en  soms erg grappige, lieve foto's van de kleintjes en zou zelf ook wel eens een foto willen plaatsen hhier, maar heb geen hyves en weet dus niet eens hoe ik een foto moet plaatsne.

Ik maak me daar nooit zo druk om. Er kan wel van alles met je kind gebeuren en door hier een foto met naam en toenaam te plaatsen vergroot je echt niet de kans dat er iets met je kind gebeurd. Als iemand kwaad wil gaat hij of zij echt niet uitgebreid op internet speuren naar een geschikt kind. HIj gaat om zoek naar een geschikte lokatie en een geschikt tijdstip. (denk ik dan).

Ik plaats geen bloot foto's van Lukas, je weet nooit wat daar mee gebeurd maar voor de rest maakt het me niet zoveel uit.

Ik snap het wel als anderen er voorzichtiger mee zijn hoor.

Annemieke

Ergens heb je wel gelijk, maar er staan ook foto's + adresgegevens op de website van het kinderdagverblijf. Bij ons is het zo dat tenzij de ouders aangeven dat je kindje opgehaald wordt door iemand anders (naam + tel.nummer doorgeven) je kindje niet zomaar  opgehaald mag worden. Dus als oma denkt dat het wel leuk zou zijn om haar kleinkind op te halen, dan krijgt ze die dus niet mee, tenzij er contact met de ouders is geweest. Laat staan dat ze een kind met vreemden mee laten gaan.

Groetjes,
Nelly.

Als je een beetje fatsoendelijk KDV hebt geven ze zowiezo het kind niet mee als het niet een van de ouders is of af er gebeld is dat een ander de kleine komt ophalen. Bij ons zijn er erg strenge regels in!!!

Ik vind het zelf ook wat ver gezocht en je moet er ook niet te spastisch over doen..
Je kunt anders helemaal niks meer doen of schrijven.

Dat je uit moet kijken met blote foto's en prive adres gegevens vind ik een heel ander verhaal.

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan