namen met betekenis

Er zijn niet zoveel nieuwe topics meer dus ik dacht: Ik zal er eentje beginnen.
Ik heb van de week een film gezien met een heel leuk meisje erin. Ze was spaanstalig en ze heette Lupita. Haar ouders noemde haar liefkozend Pita.
Het was zo'n mooie film en nu vind ik Pita helemaal een leuke naam. Maar hier in Nederland klinkt ie zo stom! Pita-broodje enzo haha. Dus zou hem niet vlug aan een evt. 2e kindje van mij geven....

Hebben jullie dat ook dat bepaalde namen of dingen een speciale betekenis hebben door iets dat je gezien/gehoord/meegemaakt hebt?

Ik heb dat ook helemaal met palmbomen. Weet niet waarom maar ben er gek van. Heb er ook een tattoo van en ja.. slaat eigenlijk nergens op.

Nou geweldige topic weer ahum.. ach ja het is iets en ik hoef nu niet meer allemaal aan rotdingen te denken.

Groetjes Kirsten

Hiya Kirsten,

Ik vind lupita ook mooi.
Mijn zoon Maximus is vernoemd naar de hoofdrol in de film Gladiator, haha mijn man was zo onder de indruk van die film en het karakter wat Russel Crowe speelt dat hij onze zoon graag Maximus wilde noemen...en ik was het er wel mee eens.

Oh en qua tattoo, ik ga binnenkort ook weer een nieuwe halen, het voetafdrukje van Max dat ze hier meteen na de geboorte in inkt op een kaart zetten....die wil ik graag op mijn arm hebben.....haha is dat raar?

Ajuus, ilja

Haha ja ik ken de film. Grappig is dat he?
Ik vind het ook een erg mooie naam.
En het is ook zo'n schatje, jullie Maximus.

Grappig idee van je tattoo al zou ik hem misschien eerder op mijn buik zetten maar dat lijkt me pijnlijk...

Lupita... nee niks voor mij, maar wel originele naam!

En ja tattoo, leuk, ik heb er een van een draakje (hoewel een heleboel mensen dat er niet in zien omdat ie niet lijkt op de geijkte tattoo-draak, dus dat vind ik errug leuk!)
Vind de voetjes een erg schattig idee (en de verwijzing van de naam ook trouwens), maar ik wil maar 1 tattoo (wil absoluut niet dat als ik 80 ben dat je ze dan nog ziet, nu zit ie precies boven m'n BHbandje, dus alleen in ondergoed of bikini zie je m).

Maar... hoezo hoef je niet aan rotdingen te denken als je en topic hebt gemaakt, heb ik iets gemist? (ik ken nog lang niet iedereen met zijn achtergrond, dus het zal wel)

In ieder geval, ik hoop dat het forum je een beetje oppept!

Liefs Jenneke

Ooh het is niks heel ergs hoor maar mijn moeder ligt in het ziekenhuis. Niks 'ernstigs'.. trombose. Maar ik baal gewoon heel erg dat ze misschien niet bij Tyche's eerste verjaardag kan zijn.......
Maar we houden   de moed erin.

Leuk trouwens, een draakje!

haha, wie was zo onder de indruk van Russel Crowe??? Ik bedoel Maximus...

Heel, heel vervelend dat je moeder niet op de eerste verjaardag kan zijn, balen!

Ik kwam laatst iemand tegen waar ik gelukkig nooit meer aan denk en aan wie ik een behoorlijke hekel heb om dingen die hij in het verleden heeft gezegt... afin, ik stelde Stijn netjes aan hem voor, zegt ie “oh, toch aardig van je dat je hem naar mij ebt genoemd” . Grrr z’n naam lijkt afgekort idd op Stijn. Stond ik mooi met een mond vol tanden . Snel weer vergeten dus.

Terug
Bovenaan