Namen rondeeee...!!

Hallo dames,

Zijn jullie ook al zo bezig met leuke namen? Ik vind het zo moeilijk. Alle leuke namen die ik verzin zijn over-populair en om voor een naam te kiezen die amper voorkomt, vind ik ook weer zo wat...
Hoe ver zijn jullie? Ook al een lijstje aan het maken? Ben erg benieuwd.

Ik vind voor een meisje: chayenne, nicky of lynn erg leuk, en voor een jongen vind ik het nog een groot drama...

Wij hebben geen lijstje want wij weten het al, voor een meisje stond het al heel lang vast maar voor een jongen was het voor ons ook een drama, overigens ook bij de zwangerschap van mijn dochter.

Wij wilden net als de naam van mijn dochter, een makkelijke maar toch bijzondere (unieke) naam. En ik denk dat we dat nu redelijk gevonden hebben.

Overigens ga ik dat niet verklappen hier, dus nog even 30 weken wachten

Ja, voor jongens is dat bijna voor iedereen lastig. Gek, hoor. Nou hebben we al een jongen, dus wordt het extra lastig. Voor een meisje zijn we er al heel lang uit natuurlijk. Maar de 2e jongensnaam die we de vorige zwangerschap al hadden vinden we nu toch weer niet zo leuk. Oei, oei, oei.

Hoi allemaal,

Ik kom van het oktober-forum, maar lees af en toe hier mee... mag wel toch?
Ik zag jullie problemen met het zoeken van een jongensnaam en ik heb misschien nog een leuke suggestie: Dimas. Zo heet onze zoon. Het staat gewoon in een nederlands namenboekje dat ik thuis heb liggen, maar het heeft een griekse oorsprong. Het betekent zoiets als heldhaftige jager. Ik heb er altijd erg veel positieve reacties op gekregen, ben benieuwd wat jullie ervan vinden!!

Wij weten al een hele leuke jongensnaam. Nu die voor een meisje nog, moeilijk hoor. Wil ook niet zo'n populaire naam.
Mijn zoon heet Ruben, dat hoorde je haast nooit maar nu....

Wij wisten van te voren wel dat het een jongetje was maar hadden toch ook nog wel een meisjesnaam achter de hand. Vind het alleen niet leuk om die naam te gebruiken bij de volgende. Dit is een nieuwe baby en die verdient eigen namen vind ik.

Grappig, ik vind het juist moeilijker om leuke meisjesnamen te bedenken. Wij hebben al bedacht hoe een jongen zou heten en voor een meisje hadden we ook een goeie, maar die staat wel in de top-10 van meest gebruikte namen van de afgelopen 3 jaar. Maar goed, dat vind ik niet zo erg.

Toen mijn dochtertje geboren werd hadden we pas de meisjes naam besloten toen ik op de verloskamer lag. We vonden Fenna en Benthe leuk, uiteindelijk is het Fenna geworden. Maar nu wil ik graag een jongens en meisjes naam die bij fenna past. Dus dat wordt weer zoeken.

Liefs nancy

Ik vind het deze keer ook heel moeilijk.
Voor een meisje heb ik best wel wat ideeen zoals: nikki of isa of britt of lexi, dus dat zit wel goed.

Maar voor een jongen had ik Luc, maar vind manlief niet zo leuk omdat hij een Luc kent en die vind hij niet zo leuk hahaha(mannen)
Dus moeten we daar nog iets voor verzinnen.

Wij hebben al 2 zoontjes die Nick* en Noah* heten en een dochter die Evi heet.
Onze 2 zoontjes leven helaas  niet meer, maar wil wel een naam die bij Evi past....

Misschien toch eerst maar eens afwachten wat het geslacht word.....

Terug
Bovenaan