namen van de babys

Ik zou wel willen weten hoe jullie allemaal aan de namen van jullie hummels zijn gekomen. of jullie zelf wat hebben verzonnen of vernoemd of via de namenzoeker

Phoebe hebben we van de namenzoeker. Wij hebben die naam gekozen omdat het een naam is die niet vaak voorkomt.
Net als onze andere dochter Ginger, die naam komt ook niet zo vaak voor. Maar onze zoon die heet Mike en dat hoor je wel veel. Die naam hebben we eigenlijk gekozen omdat ik altijd heb gezegt als ik ooit een zoon krijg dan noem ik hem Mike. Raar eigelijk dat 2  namen hebt die niet veel voorkomen en 1 die je wel veel hoort.
Wij hebben ook bewust gekozen om geen naam te nemen uit de namen top 10, omdat je die zo vaak gaat horen en dat vonden wij niet leuk.
Ik hoor graag van jullie

Liefs,
Rachel

Hoi Rachel,

Onze zoon heet Thijmen Sebastiaan.

Ook wij wilden geen naam uit de namen top 20 die je kan vinden op de site van de SVB.
Via www.voornamelijk.nl kwamen wij uit bij de lijst met hockeynamen en daar stond Thijmen tussen. Helaas zijn er de afgelopen weken al een paar kinderen met deze naam geboren in onze gemeente, ik hoop niet dat hij volgend jaar ineens in de top 20 komt te staan.

Zijn tweede naam vonden wij gewoon een mooie naam, vandaar.
We hebben nog wel gebrainstormd om hem te vernoemen naar de vaders maar die hebben zulke ouderwetse namen dat we dat maar niet hebben gedaan.

Groetjes Marieke
Moeder van Thijmen (11-10-2006)

Hoi,

Onze naam stond eigenlijk al jaren vast. Mijn man vond het een hele mooie naam en ik ook. De meisjesnaam hebben we ook jaren geleden verzonnen. Voor een jongen hadden we de naam Dean. We hoefden dus ook helemaal niet aan de naam te wennen toen we wisten dat we een jongetje kregen.  Hij is overigens niet  vernoemd. We wilden gewoon een korte en stoere naam. (Wij  hebben ook niet van die lange namen.) Onze meisjesnaam bewaren we voor een eventuele volgende. Deze naam is ook weer vrij kort, maar is wel een combinatie van de naam van mijn man en van mij. En het past heel goed bij Dean.

Groetjes,

Nelly.

Hoi,

Merlijn Simeon
Merlijn vonden we gewoon een leuke naam. Ook de betekenis van tovenaar sprak me aan. Hij is ons tovenaartje. Simeon is wel een beetje een vernoeming. Mijn man en ik kennen elkaar uit de zeilwereld. We waren fanatieke zeilers en gaven veel les aan kinderen. Simeon was een van die kinderen die we beide les hebben gegeven. Nu is Simeon een fanatieke zeilen die wedstrijden zeild rond de wereld. Maar we vonden het vooral ook een mooie naam.

Bij ons moesten de namen aan een paar eisen van doen.
- nederlandse namen
- geen verklein namen
- duidelijk een jongens of meisjes naam

Vandaar, Wouter, Bastiaan en Merlijn.
(Wouter hadden we al heel lang in ons hoofd, al voor we aan kindren dachten)

Groeten Mo

Hai onze zoon heet Tobi Jake.
Wij kwamen er samen gewoon echt niet uit. Mijn vriend had maar een naam in zijn hoofd en dat was Tobi. Na al die namen was ik er zo aangewend dat hij ons ongeboren kindje Tobi noemde, dat een andere naam raar voelde.
Jake vond ik een grappige naam, maar niet als roepnaam. Mijn vriend dacht daar hetzelfde over.
We hebben ook heel bewust  naar de initialen gekeken.

onze zoon heet Kevin Dominique

IK had een aantal jongensnamen opgeschjreven en me vriend vond kevin daar de mooiste van

Dominique lijdt af van me overleden broertje en die naam had ik ook als 2e naam gebruikt als het een meisje was geweest

Hoi,

Onze dochter heet Tiara, deze naam had ik gehoort toen ik stage liep op een peuterspeelzaal (8 jaar geleden) en vond ik helemaal te gek en mijn vriend gelukkig ook.
Deze naam zie je ook bijna nergens in de boeken of op internet staan best speciaal dus. Het betekend schoonheid en dat is onze dochter ook zeker.

Groetjes Nancy

Hallo,
Onzw dochter heet Tessa Adriana Willemke. Tessa is haar roepnaam en betekent warmte. We vonden dit een erg mooie naam, die je niet zo heel erg vaak hoort. Verder is ze vernoemd naar haar beide oma's.

Groeten,

Petra, mama van Tessa (03.10.06)

Terug
Bovenaan