Namen/vernoemen?

Was benieuwd of jullie al met namen bezig zijn,of dat jullie al een naam in gedachten hadden.
voor een meisje heb ik al een mooie naam,maar mn man vind het niet zo super,hopelijk gaat hij er aan wennen,want vind hem zelf zo mooi en wil als het een meisje is naar mijn overleden oma vernoemen.nu kan ik dat natuurlijk ook wel in doopnamen terug laten komen,(wou dan naar oma en mn moeder.)maar de roepnaam lijkt ook erg op de roepnaam van mn oma,dus vandaar....maar ja we hebben nog wel even de tijd,en het kan natuurlijk net zo goed een jongen zijn.doen jullie je kindje vernoemen?
liefs jootje

Hoi,

Als het een jongen is zijn we eruit maar voor een meisje nog niet.
We hebben het er ook nog niet overgehad.

Vernoemen doe ik niet omdat ik geen schreve gezichten wil. Als ik mijn moeder doe bijv gaat mijn schoonmoeder daar vast over vallen en zussen en tantes en ga zo maar door. Onze tweede krijgt twee verse namen, hihihi

Succes bij je keuze en speurtocht naar namen

Hoi ! Nee wij hebben nog geen namen en ga het absoluut niet vernoemen naar (schoon)ouders. (die hebben niet de mooiste namen haha).

Maar waarom weet ik niet, weet ook n iet hoe het gekomen is, maar mijn moeder noemt het kind Joepie en mijn broer Japie... dus............ :p
Hoop niet dat het erin blijft haha

Hey,

Voor een meisje weten we het wel, die hadden we mijn zoon anders gegeven dus dat is makkelijk.

Maar voor een jongen zijn we er nog niet uit. Vernoemen doen we niet aan iig.

xx

hoi hio

vorig jaar was het vechten, een meisjesnaam en 2e naam hadden we heel snel maar een jongensnaam kwamen we niet uit.
we hebben eerst alle leuke namen op een lijst gezet, daarna zijn we samen gaan zitten en doorstrepen welke wij niet leuk vinden ( hij vondt sem en sven en zo niet leuk van mij bijv. )
en dan ga je kijken welke 2 namen bij elkaar passen, dan valt er nl ook nog genoeg af.

toevallig hebben we per ongeluk onze meid naar mijn ouders genoemd. ze hebben allebei als 3e naam Maria en onze meid heet Mara

Nu is het heel anders, we hebben een 1e meisjesnaam en een 1e jongensnaam, alleen de 2e namen weten we nog niet, maar hebben we ook nog heel veel tijd voor.
zij/hij wordt vernoemd naar zijn ouders, die zijn allebei overleden. en ze heetten officieel Johanna en Johannus, jan en joke

nu mogen jullie gaan gokken wat de namen geworden zijn. het zijn leuke aparte moderne namen geworden hoor

groetjes sabine

Hallo dames,

Meisjesnaam zijn we al uit, dat ging vrij snel. Jongensnaam vinden we erg lastig. Maar van de week hadden we een naam die grote kanshebber is!

Wij vinden het vooral lastig omdat een hoop namen die we leuk vinden bij jongens al in gebruik zijn in onze omgeving. En we willen ook weer niet een te populaire naam. Maakt het iets lastiger, maar we vernoemen niemand, dus daar hoeven wij dan weer geen rekening mer te houden.

Houden jullie trouwens rekening met de top 50 namen, zouden jullie een naam niet nemen als deze ver bovenaan in de lijst zou staan?

Wij houden van aparte weinig voorkomende namen
dus de top 50 slaan we over
Onze dochter heet voluit mara teani

ook deze 2e krijgt een korte aparte naam.
vernoemen zouden we alleen bij zijn ouders doen want die zijn al overleden, maar per ongeluk is onze 1e vernoemd naar mijn ouders hihihi

Hoi mama's,

Een eerste jongensnaam hebben wij al heel lang, voor een meisjesnaam hebben we iets in gedachten maar we weten het nog niet zeker.

Vernoemen doen we in elk geval niet: voor mijn gevoel leg je een kind daarmee een bepaald stempel op. Net zoals ik mijn kind niet dezelfde naam zou geven als iemand die ik niet aardig vindt. Of die juist héél succesvol is en niet te evenaren. Ik denk maar zo: nieuw leven, nieuwe naam. Blanco beginnen zonder alvast de naam van een ander te krijgen. Maar zo denk ik erover, ik snap het ook als iemand graag haar kindje vernoemt naar een dierbare.

Groetjes,
Pioenroos

Terug
Bovenaan