namen?

Hallo!
Zijn jullie al druk bezig met namen zoeken? Wij beginnen nu langzaam echt te zoeken. Wat een handige hulp is de site van de Sociale Verzekeringsbank, waar je de top 20 van babynamen 2007 kunt vinden (even googelen op "top 20 babynamen + svb"). Helemaal onderaan die pagina vind je ook 2 pdf-bestandjes die je kunt downloaden, waarin alle namen staan die in 2007 gebruikt zijn en je kunt meteen zien hoe vaak. Het is wel een mega-lijst om door te werken.. Ik ben nu zelf bezig met af en toe gewoon een pagina te prikken en naar de namen te kijken. Vind het wel lastig hoor... en ook heel erg leuk.

Nog een site die ik vaak gebruik: http://women.evenhealth.com/cgi-bin/index.cgi
Als je daar onder 'pregnancy' kijkt zie je ook 'babynames' staan. Je kunt op deze site namen opzoeken (betekenis en afkomst), maar je kunt ook andersom zoeken: als je graag wilt dat in de betekenis van de naam het woord 'zon' voorkomt, of bijv. uit een bepaald land komt, kun je dat invullen, evt. geslacht aangeven en de site zoekt in de database naar namen die daarop van toepassing zijn.

Zijn jullie er al uit met namen??

groetjes, Rudy

moeilijk he, de namen kwestie. Nu we weten dat het een jongetje is, heb ik de namenboekjes er maar weer bijgepakt. Maar jeetje wat is het moeilijk zeg. Ergens ben ik wel blij dat het geen meisje is want we hebben vorige keer tot het eind geen meisjesnaam kunnen vinden die we echt leuk vonden en die kunnen we deze keer overslaan. Nou ja, ik zal de sites eens bekijken die jij hebt genoemd. De onderste heb ik al even bekeken maar ik kon geen Nederlandse namen vinden en ons kindje krijgt geen engelse naam, daar houden we niet zo van, dus die valt af. Bij de SVB kon ik de namensite niet vinden. NOg maar eens verder zoeken dan. Jullie ook allemaal succes met het vinden van dé naam voor jullie kleine.

Hoi!
Die pagina van de svb kun je vinden door naar www.svb.nl te gaan en dan voor 'kinderbijslag' te kiezen (in de lichtblauwe balk). Dan zie je links in het menuutje 'kindernamen top 20' staan. Als je daar op klikt zie je de top 20 van 2007. Je kunt ook die van 2006, 2005, 2004 en 1941 bekijken.. En helemaal onderaan de pagina van de top 20 van 2007 staan dus 2 downloads die een totaaloverzicht geven van alle namen van 2007.

groetjes, Rudy

Grappig trouwens: wij hebben juist heel veel moeite met de jongensnaam, voor het meisje weten we er wel een paar.. Maar ze moeten ook goed bij elkaar passen vind ik, als broer en zus, en zeker als tweeling.
groetjes, Rudy

Pff wij weten het ook nog steeds niet, omdat we een jongen krijgen vind ik het nog moeilijker dan meisjesnamen en het moet wel een beetje passen bij de naam van onze oudste dat maakt het dubbel zo lastig. Er zal wel uiteindelijk wel een naam komen maar voorlopig brainstormen we nog even verder, iedereen succes met het vinden van een leuke naam!

Groetjes,

Puk

Wij hadden wel al een jongensnaam. Maar ook bij ons is het een meid.
Onze oudste heet Alessia en nu willen we er graag een naam bij die erbij past. Heb de lijst van SVB al even snel ingekeken. Pfff wat een werk hihi. Maar wel al een aantal leuke namen gezien.
Ik hou zelf ook wel van namen die niet heel veel voorkomen.

Succes met zoeken en bedankt voor de tips.

Terug
Bovenaan