Namen

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi!

Wij zitten nog met een KLEIN probleempje!! We zijn nog steeds niet uit de jongensnaam!!
Meisjesnaam hebben we al een paar jaar, maar de jongensnaam komen we maar niet uit.
V.d week hadden we nog 2 namen over en besloten we om er daar 1 uit te kiezen....maar toen zat ik weer te denken en kwam er toch weer een naam bij die ik eigenlijk toch ook wel heel leuk vind!!! En ik kan nu al zo moeilijk keuze's maken!! Grrrr!!

Zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem of ben ik echt de enige die zo besluiteloos is???

Groetjes Judith

Hoi Judith,

nee hoor je bent niet de enige. Omdat wij wisten dat het een meisje zou worden maar wij wel een reserve naam voor een jongen wilden waren we daar vrij snel uit. Maar die meisjes naam da's pas lastig voor ons en helemaal definitief is het ook nog niet.

Dus rustig aan nog even verder bedenken. Wij willen niet een super populaire naam waarvan straks 3 kinderen in de klas ook zo heten of die je rondom die leeftijd veel gaat horen. Dus geen julia, Merel sophie lisa emma oid.

Heel veel succes!

Groetjes Belle

Hoi Judith,

Ik herken het ook! Wij hebben al een paar maanden een meisjesnaam, maar toch bekruipt me steeds het gevoel dat het 'm nog niet echt is... en een jongensnaam hebben we nog helemaal niet. Nu hebben tijdens 2 echo's gezien dat het een meisje is, maar stel je voor dat het onverwacht toch een jongen is. Het is dus nog wel handig om een jongensnaam achter de hand te hebben!
Ik zit nog steeds veel namensites te bekijken voor een alternatieve meisjesnaam en een jongensnaam, maar we zijn denk ik te kritisch, want ik zie zo weinig leuke namen die ons allebei aanspreken!

Nou, succes met de namen kiezen!

Groetjes, Michele (38 weken van de 3e)

Dat 'probleem' hebben we niet. Wij hebben de namen al jaren in ons hoofd. Leuk dat we ze nu ook allebei kunnen gebruiken (1e jongen, 2e meisje).

Succes met de namen!

Groetjes,
Nelly.

Bij ons heeft het ook een behoorlijke tijd geduurd, ik ben nu 38 weken en eigenlijk weten we het pas net. (De jongensnaam dan, voor een meisje wisten we er allang drie die we allebei leuk vonden.) Ik vond Delta's groot voornamenboek (als ik de titel goed onthouden heb) wel leuk: daar kun je zoeken op eerste letter, en dan per letter op aantal lettergrepen, en je hebt aparte lijstjes voor bijvoorbeeld Friese namen enzo. En de lijsten van de Sociale Verzekeringsbank zijn leuk: al was het maar om te zien dat sommige unieke namen niet voor niets uniek zijn, tjongejonge, die zou ik mijn kindje niet snel aandoen..... (www.svb.nl, en dan kijken bij top 20 namen, kun je van 2007 en de jaren daarvoor ook zien hoe vaak namen voorkwamen).

Veel succes!

Groetjes,

Zeeuws Meisje

Voor de verandering: Ik herken het niet!
Wij waren er met de eerste vanaf dag 1 uit omdat we die jongensnaam al erg lang heel mooi vonden!
En met onze tweede waren we in week 17 uit zowel de jongens- als meisjesnaam.

Wij waren erg vlot en eensgezind dus met de namen!

Liefs, Billie
37w4d

hoi hoi,

Wij hebben 2x een echo gehad, en 2x gehoord dat we een jongen krijgen, dus een jongensnaam hebben we wel, maar nog geen meisjesnaam, en nu word ik toch wat nerveus, wat als... Maar we komen er echt nog niet uit.
Nou ja maar afwachten en dan zien we wel haha.

xx natascha

Terug
Bovenaan