namen

Hoe staat het bij jullie met het zoeken naar een naam?
Ik ben er zelf al een tijdje mee bezig. Gisteravond hebben mijn man en ik er samen over zitten kletsen. Eindelijk kwamen we een paar namen tegen die we wel leuk vonden.

Waar letten jullie op met het zoeken naar een naam? Doen jullie 1 naam of meerdere namen. Moet het met een bepaalde letter beginnen of een betekenis hebben. Gaan julie benoemen of juist niet?

Wij wilen heel graag een naam met 5 letters. Wij hebben allemaal een naam met 5 letters. Het is natuurlijk niet verplicht maar het lijkt ons wel mooi.

Petra

Hoi Petra
OOk wij zijn al even aan het stoeien geweest met de namen. Volgende week hebben we de 20 weken echo en dan weten we wat het is en dat vergemakkelijkt het uitzoeken van de namen al een heel eind.

We letten wel op dat de beginletter niet hetzelfde is als de onze of die van onze andere twee kinderen.

Ik weet nog niet of we meer namen geven dat zien we wel als we niet kunnen kiezen krijgt het alle namen hihi.

groeten KIm

Ik wil heel graag een naam met 2lettergrepen. Als het een meisje word dan krijgt ze 2 namen. Mijn dochter heeft ook 2namen. Ik ga mijn kids niet vernoemen. Mijn dochter heet Lisa Melody.

We hebben al namen gevonden die we allebei erg leuk vinden. De jongens naam staat al vast sinds mijn 1ste zwangerschap (werd een dochter). Het is een stoere, korte naam geworden en het is maar 1 naam.

De meisje naam moest passen bij de naam Lisa. Eerst wilde ik dat deze naam ook begon met een L of eindigde op een A, maar dat is het niet geworden. De eerste naam hou ik nog ff voor mijzelf maar haar tweede naam word Hope.

Moet wel zeggen dat ik het dit keer moeilijker vond om een goede geschikte naam te vinden. Bij mijn eerste zwangerschap wist ik het eigenlijk gelijk, maar nu zijn we al een tijdje op zoek. Gelukkig zijn we er nu uit!!

Liefs xxx

Hoi Petra en dames.
Wij hebben een  zoon van 3 jr en die is vernoemd met de letters van mijn man en de 2e waar ik nu 19 weken zwanger van ben wordt vernoemd met de letters van mijn.
Iedereen vind dat heel orgineel.
En niemand anders heeft dez naam dat vind ik leuk
Liefs Wendy

Wij zijn van de korte stoere namen en dan het liefst niet te populair.
Een meisjesnaam hebben we al, een jongensnaam vinden we moeilijker.
We gaan ons kindje niet vernoemen, ook geen dubbele namen o.i.d., gewoon zo simpel mogelijk. We kijken wel dat het niet dezelfde voorletter heeft als onze namen en of het bij onze achternaam past. Ik kan niet wachten op de dag dat we de naam bekend mogen maken!  

Groetjes Karin

Wij hebben nog geen namen, ik hou van origineel en mijn man wat meer van de oudbollige namen ( vind ik dan ).
Linessa de naam van mijn eerste dochter heb ik ook zelf beacht en Chrissy mijn tweede dochter heet voluit Chrissy Livianne, Livianne heb ik ook zelf bedacht maar mijn man vond hem iets minder en Chrissy vonden we allebei wel leuk dus werd het Chrissy Livianne maar we noemen haar gewoon Chrissy hoor maar ik wou de naam er graag bij hebben.

Ik denk dat wij er nu wel uit zijn. Voor de zekerheid heb ik even op het internet gezocht of de twee namen die wij mooi vonden geen rare betekenis hebben. Gelukkig was dit niet het geval.

Petra

Hallo,
We krijgen twee meisjes en nu ik weet dat het meisjes worden is dat al heel wat makkelijker. Eerst waren we 4 namen aan het verzinnen waar we niet echt uitkwamen.... Onze zoon heet Stijn en wij hebben redelijk hollandse namen. Iedereen verwacht nu ook dat wij hollandse namen kiezen voor de tweeling maar daar ga ik niet naar kijken.
Iedereen is een individu en dus kies ik gewoon wat ik mooi vind.
Het moet wel bij de achternaam passen en geen zelfde voorletters in de familie (zo irri!!)
We zijn er nog niet echt definitief uit, 1 naam staat vast en de andere twijfelen we nog...
Hebben jullie al geboortekaartjes uitgezocht??
Voor een tweeling is dit best moeilijk blijkt, iemand tips?

Groetjes Loes

Terug
Bovenaan