Namen

Wij zijn met namen bezig. Ik heb al een mooie meiden naam. En een doopnaam maar zoek nog een mooi tweede doopnaam. Iets wat   geschenk betekend. Mijn vriendin was namelijk in de zelfde tijd uitgerekend en heeft nu een miskraam gekregen. Ik zie het dus nu juist nog meer als een geschenk.

Dus weet iemand een mooie doopnaam wat geschenk betekend of iets in de beurt van geschenk. Gekregen bijvoorbeeld mag ook. en Geschenk van God ook.

Verder zit ik met een jongens naam echt me af te vragen wat ik zou doen. Mijn man en ik vinden Sander mooi. Maar dat komt van Alexander af. Maar dit wil ik niet als doopnaam gebruiken omdat een hele goeie vriend van ons zo heet. Dus wat voor namen zijn er nog meer waar sander van af zou kunnen komen en andere doopnamen zijn ook welkom. Want ook hier wil ik als tweede naam iets van geschenk

Wie weet heeft iemand hier een goed idee. ik hoop het want mijn ideeen zijn op en op het internet kan ik niets vinden

gr mamavant

Matt, Mattanja, Matthew, Matthias, Matthijs, Mathijs, Matti, Mattijs, This, Ties, Mattes, Thysia - Geschenk van de Heer, Gave Gods of afgeleid van Maurus: Moor

Matheus, Mattëus, Mathias, Mathieu, Teeuwis, Thijs, Tjeu, Matteo, Matthew, Matthea, Teeuwiske - Gave Gods, Geschenk van de Heer (Hebreeuws)

Ted, Teddy - Geschenk van God, Beschermer, bewaker van het erfgoed

Theodorus, Dorus, The, Theo, Theodoor, Fedor, Teddy, Theed, Theodore, Doortje, Dora, Thea, Theodora, Fedora, Theodora, Teda, Tedra - Geschenk van God, Godengeschenk (Griekse theodorus)

Thieu, Tjeu, Thijs, Thies, Ties, Thijs, Tijs - Geschenk van de Heer

Dolly - Geschenk van God

Dora, Dores, Dorien, Dorinda, Dorine, Dorothea, Doortje, Dorrette, Dorina, Dot, Thea, Dorothée, Dorothy, Dolly, Doreen, Ditte, Doris, Dorus, Doron - Godsgeschenk, Geschenk van God, Gegeven, Begaafde (Griekse dorilis: rijkbegaafde)

ik hoop dat je hier wat mee kunt... ik heb maar wat gekopieerd van het internet!
succes!

Hoi!

Carina had al een hele lijst met namen, maar de naam Mats staat hier niet bij (verkorte vorm van Matthias). Mijn zoon heet zo en we hebben hier veel leuke reacties op gekregen...
Succes met zoeken!

Meisjesnaam hadden we al lang voordat ik zwanger was. Er is alleen 1 probleempje mee. Haar initialen worden dan VVD. Dus nu zijn we aan het twijfelen of we een tweede naam willen.

Jongensnamen vind ik erg moeilijk. Maar ik heb al vanaf het begin een echt 'meisjesgevoel'. Dus misschien hoeven we die niet meer te bedenken. Hopelijk weten we dat volgende week.

We hebben het er hier wel over gehad, maar omdat we midden in een bouwproject zitten (paardenstal, het moet nu wel gaan opschieten, paarden moeten nu wel op stal 's nachts...)
heb ik het maar even op een laag pitje gezet.
Hopenlijk weten we volgende week, de 20 weken echo, wat het is en dan kunnen we wat gerichter gaan verzinnen..

moeilijk hoor...

Terug
Bovenaan