Namen

Hallo mama's!
Ik ben druk bezig met namen verzinnen. En er is één naam die maar door mijn hoofd blijft spoken, vind ik gewoon heel erg leuk. En leuker dan de andere namen die ik kan verzinnen.
Alleen het zusje van mijn zwager heet al zo. Dus ik ben in dubio. Vind het een twijfelgeval, is op zich niet iemand waar ik zelf veel mee te maken heb, maar mijn zusje en zwager natuurlijk wel en die zie ik dan weer wel heel veel.
Wat zouden jullie doen?

Hallo,

Dat is maar net hoe vaak je haar ziet en hoeveel contact jullie hebben.
Misschien kom je nog op een andere naam die je leuker vind. Je moet er een goed gevoel bij hebben.

gr moi28

Als je het echt heel erg leuk vind, kun je het misschien met ze bespreken. maar ja, dan is de verassing wel weg.
En vind je het nou echt de mooiste naam, dan neem je die toch gewoon. Waarschijnljik voelen ze zich eerder vereerd dan voor het blok gezet.

Hi,

Namen die zo dicht bij liggen, die sluiten wij al uit. Bij de vorige vond ik Bram een erg leuke naam, maar zo heet de man van een nichtje al. Niet dat we die vaak zien, maar wel elk jaar een paar keer. En dan hoeft het voor mij al niet meer. Dan vind ik het niet meer speciaal genoeg. Uiteindelijk is het Cas geworden. Deze naam stond ook niet in de top 20 van namen. Ik vond het toch wel belangrijk dat ons kindje niet met 6 naamgenoten in de klas zit straks. Er bleven gelukkig nog zoveel leuke namen over.

Ook voor de tweede zullen dezelfde keuzes meespelen. Bram blijf bij een jongen dus uitgesloten. Net als bijv. Daan, want die staan vrij bovenaan in de top 20. we hebben hier een boek met zoveel namen, we komen er vast wel weer uit.

Succes met de keuze.

Gr. Tamara.

Bedankt voor jullie reacties!
We hebben gelukkig nog een tijdje om er over na te denken, dus wie weet komen we nog een mooiere naam tegen.
Probleem is dat ik een hele grote familie heb, waardoor veel namen al "gebruikt" zijn en mijn man en ik houden van Hollandse namen, willen twee lettergrepen ivm 1lettergrepige achternaam, geen voor de hand liggende rare rijmpjes en inderdaad geen naam waarvan er straks meerdere in en klas zitten. Hebben we ook nog dat hij niet alles leuk vind, wat ik leuk vind en andersom. Hhahaa wat een dilemma...
Cas vind ik trouwens een hele leuk naam! Stond voor mij ook op de jongenslijst, maar klinkt niet zo lekker met achternaam, dus helaas.
Ik zoek nog even verder,

groetjes

he dep,

ik zou als je het leuk vindt gewoon doen. je hebt nooit geen zekerheid dat je straks niet dezelfde namen tegenkomt.

(bv zowel mijn zus als schoonzus heten Anja)

maar zoals je al zei, we hebben nog even.

succes Ellen

Terug
Bovenaan