Namen

Hoe kwamen jullie op de naam van jullie kind(eren)

De naam Jesse hebben wij van de zus van vrienden van ons die hadden hun zoon zo genoemd en vonden we meteen leuk, ook kwam hij toen niet veel voor.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Gr Linda

Wij hebben de namen gewoon uit het namenboekje. Die hebben we helemaal doorgespit, en waren blij dat we uberhaupt wat namen overhielden die we beiden leuk vonden. Want vaak ken je bijv. iemand die niet zo leuk is die zo heet, of vind je het gewoon een lelijke naam.

De tweede naam van Eline komt van mijn man's grote passie, de 2e wereld oorlog. Zo heette de zus van Anne Frank.

ik keej altijd naar ONM (jaren geleden) en daar speelde op dat moment een Bram in....... en op een avond dat ik aan het kijken was dacht, als ik ooit een zoontje krijg noem ik hem Bram
en ongeveer 5 a 6 jaar later werd onze Bram geboren.......

liefs ilona

Bij Gijs zijn we heel lang bezig geweest voor we er uit waren (goh dat wisten jullie vast nog niet...haha)
Die naam was Dennis mee gekomen en iemand hier van t forum (weet niet meer wie)
En Feline heb ik van een site af, we twijfelden tussen Iris en Feline, ben blij dat we voor de laatste hebben gekozen, hoor je veel minder.

groetjes Mariska

Sven hebben wij uit een boekje. We vonden het heel moeilijk. Meisjesnamen hadden we genoeg maar over de jongensnaam konden we het maar niet eens worden. Dus toen zijn we maar in een boekje gaan spitten.

Tim hadden we vrij snel. Mijn man vond Thom een leuke naam maar ik niet. Dus toen opperde ik Tim en dat vond hij ook heel leuk.

Stiekem vind ik het wel een beetje jammer dat we geen meisje hebben gekregen want de naam die we daarvoor hadden vind ik nog steeds superleuk.....

Groetjes,
Maike

Jaren geleden op mijn werk hadden we het boekje: Tijn op de fiets. Dat vond ik meteen zo'n leuke naam! Ik ben hem nooit vergeten en gelukkig vond mijn vriend hem ook leuk. En wat is de favoriete bezigheid van onze Tijn? Juist, fietsen!

Groetjes!

leuk om te lezen waar al die namen vandaan komen. Hier was in elk geval de voorwaarde dat het een naam is die in het Nederlands en het Engels is uit te spreken. MIjn man heeft een naam die ze hier niet kunnen zeggen dus das niet zo handig...

En verder zijn ze een beetje vernoemd, wel wat vergezocht misschien maar toch. Alice vonden we altijd al leuk en mijn moeder heet Ali. En Erik vonden we ook leuk en mijn schoonvader heeft als tweede naam Frederik.

Groetjes Alberdien
(@Mariska: voel me wel een beetje trots nu hoor, kan me nog herinneren dat je om namen vroeg en ik hier alle jongensnamen uit de buurt heb opgenoemd... onze buurjongen heet ook Gijs!)

Terug
Bovenaan