Namen

Hoi allemaal,

Vroeg me af of jullie er al uit waren welke naam jullie de kleine gaat geven?
Ik wilde bij de echo niet weten wat het zou worden maar nu vind ik dat toch wel lastig. Over de jongens naam zijn we wel al uit maar een meisjes naam vind ik echt moeilijk.
Nu heb ik een meisjes naam die we allebij wel leuk vinden maar die ik op geen enkele namensite terug kan vinden. En aangezien ik jullie toch verder niet ken kan ik hem misschien wel op jullie testen:
Dus wat vinden van jullie van de naam Lynja of Linja???? Ik vind Lynn nl een erg leuke naam maar deze vind ik erg kort, dus vandaar dat ik hierop uit kwam.
Maargoed ben benieuwd naar jullie mening, echt eerlijk zijn!

Gr. Janneke

Oke, ik moet eerlijk zijn! Persoonlijk vind ik de naam niet leuk! Het spreekt me ook niet aan en moet de hele tijd denken aan Lynn en dan ja!! Ik zou zelf eerder gaan voor Lynn of Linde ofzoiets! Ga er maar van uit dat meer mensen de naam niet leuk zullen vinden, maar het is en blijft jullie keus!!!
Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen,

Gr Janneke

Ik vind zelf Lynn of Linn ook een stuk leuker.
Vorig jaar is de naam Linja in ieder geval nooit in Nederland gegeven.
Ga naar www.svb.nl, klik op kinderbijslag, ga naar kindernamen top 20 en daaronder kun je doorklikken op overzicht kindernamen 2008 en vervolgens op de lijst met jongensnamen of die met meisjesnamen. Kun je precies zien hoe vaak die naam vorig jaar is gegeven en iets aan de populariteit aflezen. Ze staan op alfabetische volgorde dus vrij makkelijk zoeken op Lin of Lyn. Misschien zit daar nog iets anders tussen?

Ik vind het zelf wel leuk om een niet-top-20-naam te geven. We zijn er al lang uit, ver voordat we in verwachting waren. Jongensnamen staan nog sinds nummer 1 en die zullen waarschijnlijk altijd onbenut blijven...
Omdat ik maar nooit weet wie er mee leest, houd ik de namen van de kinderen ook voor me.

Mijn kinderen hebben ieder 2 namen, dus deze dochter straks ook weer.

Groetjes,
Tamar

aangezien ik er alleen voor sta dacht ik dat het nu veel makkelijker zou zijn omdat ik niet hoef te overleggen!!! maar dat viel tegen....
maar sinds 6 weken heb ik nu de naam aardig vast staan, ik wilde wel weten wat het wordt dus ik hoef alleen maar een jongensnaam te verzinnen!
en ik heb er ook een gevonden die amper voorkomt, in ieder geval de laatste 3 jaar niet in Nederland!

Ik zou toch voor Lynn gaan denk ik...
of Leona of Yleana...

Succes!
Joyce

Ik vind Linya een erg leuke naam maar tja we houden wel van een beetje gekke namen onze eerste zoon heet Zifjon en de tweede krijgt ook een naam die nog niet voor ik gekomen. Ik zal lekker je gevoel volgen want het wordt jou kindje met zijn persoonlijk gebonden naam.

Liefs van Mariska uitgerekend 06-12-09 en mama van Zifjon

Ik sluit me daar trouwens wel bij aan: vooral doen wat jullie zelf willen. Je legde het echter voor en dan krijg je ook mijn eerlijke mening. Daar hoef je dus helemaal niets mee te doen.

Ik heb zelf (in het echt) ook een naam die vorig jaar 0 keer aan iemand is gegeven en altijd zeldzaam is geweest. Ik voel me daar prima bij. Ook ben ik gewend dat ik het moet spellen en herhalen. Hoort erbij.

Groetjes,
Tamar

Ik ben ook niet zo weg van Lynja/Linja, maar wat kan jou dat schelen joh!! Als jij het mooi vind moet je dat gewoon doen!!! Smaken verschillen nou eenmaal en dat je nu toevallig hier een hoop negatieve reacties krijgt wil niet zeggen dat niemand het mooi vind!!! Het gaat er vooral om wat jij zelf vind. En ik moet er ook bij zeggen dat mensen na een tijdje ook anders kunnen gaan denken als ze er gewent aan zijn. Neem nou bijvoorbeeld Zifjon van Mariska/hope-Faith). Toevallig ken ik haar van het voorjaar 2008 forum en toen ze vertelde dat ze was bevallen van een zoon genaamd Zifjon dacht ik eerst ook niet wat een mooie naam (sorry Mariska), maar ik vind het nu echt heel erg mooi!!!! Ik heb zelfs tegen mijn man gezegd dat ik onze zoon (als het een zoon is natuurlijk) ook wel Zifjon wil noemen, maar helaas denkt mijn man daar anders over.
Laat je dus vooral niet teveel beinvloeden door wat je omgeving zegt, maar doe gewoon wat jij wilt!!

Liefs Trudi (uitgerekend op 06-12-2009 en mama van Jasmijn)

Terug
Bovenaan