Namen

Even nav de topic van lizette over de naam voor hun manneke: zijn jullie allemaal al uit de naam??

Houd je van Hollandse namen, Friese, Scandinavische, Engelse etc.???

Wij waren er al snel uit, eerste naam is de meisjesnaam van Jasper gebleven. Een naam die eigenlijk best veel voorkomt, maar die wij t mooist vinden. Ook Jasper is een gangbare naam, maar ook weer niet zoveel dat hij er met 4 in de klas zal zitten denk ik...
 
Spannend hoe we over een maand of twee à drie steeds meer geboorteberichtjes met namen op ons novemberforum zullen gaan lezen.

Ook wij zijn al uit de namen. We zijn blij dat het een meisje is, want daar hadden we voldoende namen voor. Was het een jongetje geweest, dan hadden we nog even flink moeten nadenken (zullen we nu ook nog wel doen, want je weet immers maar nooit of ons meisje toch niet stiekem een jochie is).

Nadeel van het vroege weten is dat ik me inmiddels al wel een keer heb versproken. Natuurlijk ook nog eens bij een mannelijke vriend van man die er meteen de nadruk op legde: "Wat zei je?! Hoe?!" Ook onze naam komt best veel voor, maar ja... 't is wel een mooie :)
 
Wij hoefden niet lang na te denken hoe ons mannetje zou gaan heten. Als het een meisje was geweest was het een stuk moeilijker voor ons geweest. Wij gaan wel voor 2 namen dat heb onze dochter ook die heet Joely Skye.Het grappige is wel dat, de 1ste naam met een S begint en de 2de met een J. Wij vinden het hele mooie namen en zijn er erg blij mee. Ben erg benieuwd naar de rest.

Liefs
 
Wij hebben al 2 jochies dus de meisjesnaam hadden we al heel lang. Nu blijkt het weer een jochie te zijn dus moesten we toch weer aan de gang ;-).
Maar we zijn er uit. Weer heel anders dan zijn grote broers maar een echte naam voor de jongste...............
 
De naam voor de jongen hadden we al voordat we 'raak schoten'. Het is een knipoog naar mijn overleden vader. Geen vernoeming, maar een verbastering van hoe ik mij vader vroeger noemde. Heb het gelukkig nog aan papa kunnen vertellen dat ik 'als ik later een jongen zou krijgen' hem ... zou noemen. Hij huilen ik huilen. Wel bijzonder dus.

De meidennaam waren we ook al snel uit. Allebei lekker hollandse namen, kort en krachtig. Houden we allebei erg van.

Nu nog benieuwd of het een jongen of een meid wordt!!!

 
Wij hebben de meisjesnaam al ruim twee jaar geleden bedacht, toen we voor onze ondertrouw een heerlijk weekendje weg waren ;-)

Ook de jongensnaam hebben we nu al een jaar. We zijn er dus lekker vroeg bij.

Net als bij Suzanne zijn we erg benieuwd of we de jongens- of de meisjesnaam strakjes gaan gebruiken!

De namen zijn ook beide echt Nederlands en de tweede en derde naam zijn vernoemingen naar onze ouders. Dat vind ik altijd zó mooi!

Liefs, Marieke
 
Terug
Bovenaan